15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

Logic stuurt wel uit, maar geen audio :innocent:

Beste OMT’ers,

Ik werk nu ong. een jaar met een Mackie control + 4 extenders om het hele gebeuren in logic aan te sturen.
    Nu sinds vanmorgen geeft logic geen geluid meer uit welke interface dan ook, ook als ik alles los heb en probeer af te spelen via de ingebouwde kaart.

Normaal staan mn directe i/o’s op de apogee aangesloten (headphone,master,monitor,mic)
    De rest van de interfaces worden niet of nauwelijks gebruikt m.u.v. de saffier.
    Ik heb de boel al proberen te herstellen door alles te deleten/un-pluggen en opnieuw toe te voegen, maar helaas alles zonder resultaat.

Wie o wie weet hier raad mee?

Globale studio set-up:

1x iMac 27” i7 3,4 ghz 2tb + 256 ssd + 16gb ram 2012 model
    2 x Thunderbolt display
    1x Mackie control MCU
    4 x Mackie extender
    2 x KRK E8B + sub & ergo controller
    1x Apogee Ensemble FW interface
    2x Focusright Saffire pro 40 firewire
    2 x lexicon omega usb interface
    1x akai mpk 88
    2 x akai MPC studio
    1x akai max 49
    1x arturia origin synth
    2x shure KSM313 Ribbon microfoon
    1x shure KSM 353 ribbon mic
    2x pioneer cdj 1000 mk3
    2x pioneer cdj 2000
    1 x pioneer djm 2000
    native instruments, s4 (1x), f1(2x),x1(2x) en een audio 10

Verder hier nog een hele lading kleine dingen die niet direct in verband staan met mijn probleem

Bijdrager
    flyerking

Niemand?

Bijdrager
    Olav Basoski

Je verhaal is een klein beetje verwarrend. Al je andere gear doet er sowieso helemaal niks toe.
    Als je een nieuwe song opent, heb je dan ook geen geluid? Geeft iTunes wel geluid?

Bijdrager
    flyerking

Nope helemaal niks, ook itunes niet terwijl ik mijn potmeters wel uit zie slaan

Bijdrager
    Olav Basoski

Potmeters slaan niet uit:-) Welke meters bedoel je?
    Ik zou een verse driver voor je geluidskaart(en) downloaden en installeren.
    Gebruik je Mountain Lion? Ik meen iets te hebben opgevangen over Apogee drivers die nog niet op ML werken, maar ik kan me vergissen.

Bijdrager
    flyerking

Nu sinds vanmorgen geeft logic geen geluid meer uit welke interface dan ook, ook als ik alles los heb en probeer af te spelen via de ingebouwde kaart.

ik krijg helemaal geen geluid meer uit mn iMac

Bijdrager
    DJMischaa

Wellicht wil een PRAM reset werken.

Bijdrager
    flyerking

Nee ook verschillende resets hebben niet geholpen, ik heb nu de imac helemaal los staan van mn studio-equipment en nog steeds komt er geen geluid uit.

Bijdrager
    Olav Basoski

Balen. Ik zou dan toch even kijken in de system prefs en/of audio-midi setup, misschien is daar iets verkeerd gegaan.

Bijdrager
    flyerking

Ik heb alleen nog maar deze over.

Systeemvoorkeuren:

Logic:

Bijdrager
    TGV

Als je meters niet uitslaan (ik neem aan dat je de meters van de outputs in Logic bedoelt), dan is er ook geen geluid. Maak eens een leeg document en sleep daar 1 audiobestand in (bv. een mp3 die je op schijf hebt staan of iets uit de loop browser). Zet de cursor op het begin en speel het af. Zie je dan activiteit? Hoor je dan wel iets?

Bijdrager
    flyerking

Ik zie binnen de software alles uitslaan en lijken alsof het werkt maar hoor nog precies niks

Bijdrager
    TGV

Er kunnen natuurlijk vele dingen kapotgaan, van hardware tot software. Wat gebeurt er als je een koptelefoon in de ingebouwde koptelefoonuitgang zet? Krijg je wel geluid van andere applicaties (bv. van YouTube in Safari)? Of van iTunes?

Heb je al naar “Console” gekeken? Dat is een programma waarmee je alle systeemmeldingen kunt bekijken. Dat kunnen er overigens heel veel zijn, want veel programma’s loggen ook oninteressante boodschappen.

Bijdrager
    flyerking

Ik heb nu mijn iMac helemaal gewist d.m.v. schone installatie en heb niets aangesloten en of geinstalleerd en heb nog steeds geen geluid, ook niet via de hoofdtelefoon uitgang

Inactief
    Anoniem

Defecte audio kaart?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.