6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jerra_k

Logic Studio 9 aux bus apart exporteren

Hallo,

Ik heb een sessie in Logic waarvan alle vocals naar 1 bus gaan met alle effecten erop en als output de stereo output heeft.

Nou wil ik alle sporen apart exporteren met effecten, maar hoe doe ik dat?

De manier met ‘Create arrange..’ en vervolgens een midi gebied uitzetten lukt niet want dan pakt hij geen effecten bij het exporteren.

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    McD44N

Ik denk door te exporteren per spoor, en dat op solo te zetten (of alle anderen op mute). Je spoor moet eerst ‘door’ de bus, vandaar. Als je channel FX had gebruikt had je wel alle sporen ineens kunnen exporteren (export > all tracks as audiofiles). Maar bussen hebben ook hun voordelen.

Bijdrager
    Hydræ

Gebruik je een send bus of een mix bus? Ik denk als je de effecten via een send laat lopen je wel tracks apart kunt exporteren met effect.

Bijdrager
    Facundo

Ik selecteer altijd de benodigde tracks in de region-editor (òf in de channelstrips, mèt effects-strips) en bounce die vervolgens. De andere tracks mute ik even. Mocht je ze als midi-files willen exporteren; die opties vind je onder menu ‘File>Export’.

Bijdrager
    rogerpaolo

Wanneer je de tracks los wilt exporteren zul je dat 1 voor 1 moeten doen, zowel in het geval van een send als een mix bus. Want de bus weet niet welk gedeelte van het geluid bij welke track hoort, dus dat kun je hem alleen maar ‘vertellen’ door de andere tracks te muten. Wanneer je genoeg processing power hebt, en dat heb je al snel (als het aantal tracks niet te gek groot is) zou je de effecten van je bus kunnen kopieren, inclusief settings, naar je audio tracks, dan de effecten van de bus weghalen. Dan kun je volgens mij wel alles tegelijk als losse tracks inclusief effecten exporteren.

Overigens kun je audio niet als MIDI exporteren. Je kunt het geluid van een MIDI instrument wel als audio exporteren.

Bijdrager
    rogerpaolo

oh… zie nu pas hoe oud de post is…:angel:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.