19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

logic studio 8 op een macbook,, iemand al ervaring?

Graag in deze topic uw ervaring met een macbook pro of geen pro delen.

Meldt even uw ramgeheugen, os versie en soort macbook.

Bijdrager
    Lazy B

Is het al te krijgen in Nederland dan?

Bijdrager
    snowman

Ik wacht met smart op deze nieuwe versie 8) 8) 8)

Bijdrager
    bob0172

Op een ander forum zijn een aantal mensen die al logic 8 hebben ja.

Bijdrager
    MJG

Dan zou je het ook daar eens kunnen vragen, ik heb hier nog niemand met Logic 8 gezien.

Bijdrager
    bob0172

Heb ik uiteraard ook gedaan, helaas zijn dit geen macbook users

Bijdrager
    RiFF

Zal zeker goed werken op die computers. Ligt er natuurlijk wel aan hoe ver je er mee gaat…

Bijdrager
    Hanky Dussen

Zal prima draaien hoor op een Macbook (Pro), al zal de beperkte snelheid van de harde schijf de eerste boosdoener zijn…
    Wel minimaal 2GB RAM erin gooien !

Bijdrager
    RiFF

Op mijn Macbook Pro draait het fantastisch:)

Bijdrager
    bob0172

damn,, ik heb toch weer dat gezemel met:

System Overload.
    The audio engine was not able to process all required data in time.
    (-10011)

Ik had alleen maar es2 en een paar loopjes geopend, cpu meter stond nog niet eens op de helft van de max.

Ik heb maar 1gyg ram, maar dat zou niet zoveel moeten uitmaken met een softsynth en een loopie.

Bijdrager
    RiFF

Wat heb je zelf voor computer dan? Op mijn MBP werkt het fantastisch, hij kan veel meer aan dan Pro Tools. Zal wel komen door het gebruik van AU’s en Apple hardware-software combinatie. Ik heb nu op elk spoor minstens twee zware plugins staan en dat op 15 sporen, werkt perfect. Kan zelfs nog zonder onderbreking via Guitar Rig rechtstreeks opnemen. HW buffer staat op 128.

Bijdrager
    bob0172

zou het dan toch mn ramgeheugen zijn?? Ik word toch wel een beetje ongerust nu:(

Bijdrager
    joostovermars

ik heb ook 1Gig op macbook pro 2GHz core duo en loopt prima met ca 8 software instruments en ca 25 plugins.

Bijdrager
    rschepens

Hi

Ik ben een newby op mac gebied. Voor mijn muziek gebruik ik nu nog Cubase op mijn Windows-desktop. Gezien het gedoe met drivers binnen XP die wegvallen wil ik mogelijk voor mijn muziekcreatie overstappen naar Logic 8.

Ik ben erg benieuwd of er al meer ervaringen zijn met Logic op een nieuwe macbook met 2 Gig intern geheugen. Ik wil de aanschaf gaan doen maar ben toch nog huiverig gezien sommige posts

Ik ben niet de meest heavy user maar aangezien ik externe midi keyboards gebruik is latency echt heel vervelend.

Groeten
    Rob

Bijdrager
    Hanky Dussen

Als toetsenist gebruik ik al jaren midi-apparatuur en software-instrumenten met Logic 5, 6 en 7. Gaat prima, geen merkbare latency. Ik neem aan dat het in Logic 8 nog hetzelfde is…

Bijdrager
    displaynaam

gewoon met je buffer vogelen..

Bijdrager
    JanVoo

Ik heb een MacBook met 2GB ram en Logic Express erop.

Bij een spoortje of 20, waarvan de meesten voorzien met effectjes (intern) krijgt hij het toch wel zwaar en krijg ik ook regelmatig dat soort meldingen (system overload)…

Ik heb echter op een ander forum (licht-geluid) gehoord dat dit niet te maken heeft met m’n CPU en/of ram maar met de schrijfsnelheid van de interne HD. Ik ga binnenkort eens proberen hoe dit gaat werken met een externe (firewire) HD.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Klopt. Zoals ik al eerder in dit topic meldde, is de interne harde schijf de boosdoener (slechts 5400rpm) : een externe FW-schijf op minimaal 7200 rpm zal beter zijn.

Bijdrager
    plonserd

ik draai Logic Studio 8 op een eerste generatie Macbook (1.83 ghz) met 2 gig ram.
    Voor basisideetjes gebruik ik mn 250 gig 5400rpm harde schijf, om deftige dingen te maken sluit ik een externe 7200rpm HD aan.

Op mn interne 5400rpmschijf kom ik gemakkelijk aan een achttal audiosporen en een vijftiental midisporen tegelijk.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.