7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    pasquini

Logic Pro licentie overdraagbaar

Ik ga mogelijk een Imac overnemen en daar staat Logic Pro op geïnstalleerd.

Na de mogelijke overname zou ik daar ook graag mee willen werken maar kan je stellen indien de iMac verhuist naar een nieuwe eigenaar je de huidige software niet zomaar kan overdragen omdat deze in het verleden al is aangeschaft via een ander Apple ID account?

Hoor graag jullie mening en eventueel advies of tips & tricks.

Alvast bedankt.

Pasquini

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 dagen, 10 uur geleden door  pasquini.

Bijdrager
    KarelWillem

…maar kan je stellen dat je de huidige software niet zomaar kan overdragen…

Dat kan inderdaad niet zomaar nee.

Iedereen die dat als verkoopargument in zijn advertentie heeft staan, levert je per definitie gewoon een illegale versie. Kan je het net zo goed zelf ergens downloaden.

Maar… in principe is een licentie overdraagbaar, ook al melden gebruikersvoorwaarden vaak van niet. Helaas is het in de praktijk vaak wel een dingetje om dat voor elkaar te krijgen.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 7 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    pasquini

Ik heb de iMac gezien met Logic Pro nog geïnstalleerd op de hhd.

De eigenaar was uitgelogd op iCloud/iTunes, wachtwoord was gereset op 0000.

Misschien een domme vraag, ik neem de iMac over en verander het wachtwoord en ga met behulp van migratie-assistent mijn bestanden/foto’s etc overzetten naar de nieuwe iMac via mijn oude Mac.

Na gereedheid koppel ik de nieuwe iMac aan mijn Time machine en laat een reserve copy maken.

Dan werkt alles toch gewoon inclusief Logic Pro.

Of zie ik iets over het hoofd?

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 23 uur geleden door  pasquini.

Bijdrager
    macconsultants

Het enige wat nog zou kunnen komen is dat er een update uitkomt van Logic Pro. Dan zal hij vragen om het Apple ID en diens wachtwoord waar vanaf  Logic Pro is aangekocht.

Bijdrager
    pasquini

Logisch, neem het mee. Dank beide heren voor het antwoorden. Thx!

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 12 uur geleden door  pasquini.

Bijdrager
    KarelWillem

Het zal zeker blijven werken. Maar je hebt vanaf dat moment wel gewoon een illegale licentie (of géén eigenlijk) in handen. Dus doe niet moeilijk, maak gewoon die hele Mac leeg en download zelf een nieuwe kopie. Net zo illegaal, maar in ieder geval niet gekoppeld aan de verkoper.

Want de verkoper zal er waarschijnlijk zelf ook mee blijven werken, of geeft je in ieder geval geen garanties wat hij er verder mee doet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vergeet niet dat elke gekochte app gelinkt is met een Apple ID. Ik ben het geregeld tegengekomen dat bij een door mij zelf gekochte app er plotseling bij starten om het ID werd gevraagd, dus wachtwoord. Dit gebeurd volgens mij o.a. als het IP adres veranderd is. Dat klopte want ik had wel eens mijn eigen account gebruikt op de Mac van een vriend. Dus de kans bestaat dat als je straks deze copy van Logic wilt openen je het ID van de vorige eigenaar moet invoeren.

Dus ja, koop Logic gewoon zelf want die vorige eigenaar zou gek zijn als hij jou toegang gaf tot zijn eigen account.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.