10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sebb

Logic pro geen geluid

Ik heb sinds kort een mac g5 dual 2.7 en logic pro 7, ik heb nog geen midi instrumenten omdat ik altijd sampled based muziek heb gemaakt. ik heb heel veel samples op mijn mac staan en als ik deze in logic sleep komen ze er wel allemaal te staan, maar als ik op play klik gaat de lijn wel lopen maar er word geen geluid afgespeeld, hoe komt dit?

Bijdrager
    Padje

Alles toegewezen aan de juiste output ?

Bijdrager
    sebb

waar doe ik dit precies?

Bijdrager
    Padje

Read the manual

Op je channelestrip net boven je fader, net onder de input selector

Bijdrager
    leovst

bij preferences -> audio -> drivers en daar de driver instellen, iets zoals build-in audio.

Bijdrager
    darh

ik heb een soort van gelijk probleem. Echter heb ik wel geluid bij geimporteerde muziek zoals mp3bestanden en live (via line-in) opgenomen muziek. Alleen de midi tracks heb ik geen geluid bij. Bijvoorbeeld als ik iin garageband met een software instrument een nummer maak en ik importeer het in Logic krijg ik geen geluid. Ook met het “Step input keyboard” krijg ik geen geluid te horen…

Ik gebruik Logic Express 7 op een powermac. Alvast bedankt!

Bijdrager
    mailmen
    ”darh”

Bijvoorbeeld als ik iin garageband met een software instrument een nummer maak en ik importeer het in Logic krijg ik geen geluid.

Wat bedoel je precies met “importeer”?
    En heb je wel een softwaresynth gekozen?

Bijdrager
    darh
    ”mailmen”
    ”darh”

Bijvoorbeeld als ik iin garageband met een software instrument een nummer maak en ik importeer het in Logic krijg ik geen geluid.

Wat bedoel je precies met “importeer”?
    En heb je wel een softwaresynth gekozen?

Misschien niet echt goed uitgelegt door mij, ik bedoelde dat als ik in garageband een nummer maak met software instrumenten en ik sla die op, en die open ik daarna met Logic. Dan heb ik dus geen geluid bij tracks die gemaakt zijn als software instrument in garageband.

Bijdrager
    tumbadora

logic werkt niet standaard met software instrumenten, die zal je eerst moeten toewijzen aan een track

garage band = virtueel instrument of fysiek instrument

Logic = virtueel instrument , fysiek instrument of een midi track

jij probeert nu waarschijnlijk een track van een virtueel instrument te koppelen aan een midi spoor, maar die zal je dan op z’n beurt weer naar een virtueel instrument moeten sturen…

een midi track maakt van zichzelf geen geluid maar kan een extern of intern instrument aansturen…

Bijdrager
    Hanky Dussen

De laatste versies van Logic Pro en Garageband zijn compatible. Dat wil zeggen, je kan GB-songs openen in Logic Pro en die speelt ze precies zo af als in GB, dus incl. de juiste software-instrumenten en andere instellingen.
    Ik weet niet of dit ook met Logic Express kan…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.