11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Kyokushinkai

Logic: opslaan als audio bestand

Mijn vader gebruikt zijn Clavinova (digitale piano) in combinatie met Logic om midi op te nemen en te bewerken. Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van, vandaar dat ik het hier eens probeer. Zijn vraag is als volgt:

Hoe kun je meerdere AUDIOtracks (in 1 document) naar 1 muziekbestandje (bv Aiff, wave) converteren/exporteren?

Hij heeft dus meerdere sporen in Logic, maar wanneer hij het wil opslaan als aiff o.i.d. dan wordt er maar één spoor opgeslagen. Ik hoop dat er een audiofreak is hier die wat meer van Logic weet.

Bijdrager
    rulus

Ik ken absoluut niks van Logic, maar de standaard procedure is volgens mij eerst alle sporen te selecteren en dan te exporteren. Zo gaat het alleszins bij Adobe Audition voor Windows.

Bijdrager
    Psychoprick

lol…Bounce

Maar misschien kan je de handleiding eens lezen als je die hebt!

Bijdrager
    vogel

@Rulus, no way dude…
    Alle sporen, zowel audio als midi, worden normaal gesproken naar je eerste masterspoor in de mixer gelinkt. Je pa moet even de file afspelen en in de audio mixer kijken, bij welke master het signaal terechtkomt en die master zo afstellen dat hij niet gaat clippen. Dan op de knop “bounce” klikken, rechtsonder de schuif en het file format selecteren. Kies bij .wav of .aiff bij stereo “interleaved” en “bounce offline” (dat gaat sneller), klik op de knop “bounce”, kies waar je het bestand wil opslaan, klik OK en daar gaat ie.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”vogel”

@Rulus, no way dude…
    Alle sporen, zowel audio als midi, worden normaal gesproken naar je eerste masterspoor in de mixer gelinkt. Je pa moet even de file afspelen en in de audio mixer kijken, bij welke master het signaal terechtkomt en die master zo afstellen dat hij niet gaat clippen. Dan op de knop “bounce” klikken, rechtsonder de schuif en het file format selecteren. Kies bij .wav of .aiff bij stereo “interleaved” en “bounce offline” (dat gaat sneller), klik op de knop “bounce”, kies waar je het bestand wil opslaan, klik OK en daar gaat ie.

Klinkt ingewikkeld. Dat wordt even proberen. bedankt.

Bijdrager
    vogel

Klinkt ingewikkeld, valt best mee. Het ziet er ingewikkeld uit, omdat je even moet zien waar alles zit, maar het is in een paar tellen gepiept. Je bent meer tijd kwijt met het wachten tot je Mac er klaar mee is.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”vogel”

Klinkt ingewikkeld, valt best mee. Het ziet er ingewikkeld uit, omdat je even moet zien waar alles zit, maar het is in een paar tellen gepiept. Je bent meer tijd kwijt met het wachten tot je Mac er klaar mee is.

Hmm, klein probleempje schijnt het. Wanneer m’n vader de bounce knop indrukt komt er een strandbal (het lange wachten dus) en dan loopt het programma vast met een melding dat je een bericht naar Apple kunt sturen…

Bijdrager
    vogel

Ai, dat mag niet. Euhhh, iemand een idee? Staat ie wel op offline bouncen? Dat scheelt nogal in processorkracht, of was je pa nog niet eens zover gekomen?

Bijdrager
    mcician

elke versie van logic is het ?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Versie weet ik zo niet uit mijn hoofd. Mijn vader heeft wel even gezocht op internet en misschien kan een update het probleem verhelpen.

Bijdrager
    mcician

idd

probeer 7.2 die draait beter dan 7.1 heb ik de indruk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.