6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nickvanderaa

Logic files niet te openen vanaf Time Machine

Ik heb mijn iMac (2009) helemaal leeggemaakt en opnieuw alle programma’s geïnstalleerd. Hij draait op Mavericks nu.

Al mijn files heb ik gesaved met Time Machine. Ik was in de veronderstelling dat ik deze makkelijk terug kon plakken! Nu loop ik toch tegen problemen aan. Als ik mijn Logic files open vanaf Time Machine, wordt er meteen gevraagd om het bestand te saven. Als ik dat vervolgens wil doen doen (met dezelfde naam, of een andere naam) staat er dat saven niet mogelijk is.

Om het raarder te maken: op sommige momenten lukt het saven wel, maar het is me niet duidelijk hoe dat komt. Heb uiteraard Logic al meerdere keren afgesloten en de HD met Time Machine ontkoppeld. Hetzelfde verhaal geldt op mijn MacBook, waar het ook niet werkt (maar wel gedaan heeft!)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt geen bestanden openen en gebruiken direct vanaf de TM drive. Je moet met TM zelf of de migratie-assistent eerst je data terug zetten naar je opstartschijf.
    Start de migratie assistent en je ziet dit:

Bijdrager
    nickvanderaa

Aha! Kan ik ook gewoon mappen vanuit TM naar de iMac kopiëren? En zo niet: kan ik bij de migratie assistent aanvinken wat ik wil terugzetten en wat niet?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt inderdaad via de Finder met de hand je data terug zetten. Dan sleep je gewoon vanuit de TM backup het onderdeel naar de corresponderende locatie op je opstartschijf.
    Je hebt bij de migratie assistent wel enige keuze maar dat betreft dan bepaalde categorieën en niet een enkele map.

Als je b.v. via de migratie assistent een gebruiker terug zet vanaf de TM backup dan is dat je account voordat je dus je opstartschijf ging wissen en ben je gelijk klaar voor wat die map betreft. Je huidige account kun je dan eigenlijk daarna wissen.

Het opnieuw installeren van programma’s was ook niet nodig geweest. De TM backup bewaart alle nodige bestanden (zoals serial numbers) zodat terug zetten (meestal) voldoende is.

Bijdrager
    Facundo

Kijk nog even alles goed na of de bestanden, die je hebt overgezet voordat je aan overzetten van de Logic-projecten begon, wel goed zijn overgezet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat op de eerstgenoemde wijze goed is gegaan. Waarschijnlijk moet je ook nog alle extra Logic-content opnieuw downloaden, zodat je bij het saven geen problemen met ‘assets’ kunt krijgen. Ik heb niet zo’n ervaring met TM, maar ik denk dat je je projecten (INCLUSIEF assets) het beste/veiligste handmatig in de finder kunt overzetten. Zorg i.i.g. eerst dat alle content weer aanwezig is voordat je een project opent.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De map application support (in de root en gebruikers bibliotheek) bevat een map genaamd ‘logic’ en daar staan o.a. al je project instellingen in en de sampler instruments.
    Verder staan in de bibliotheek mappen zelf de map ‘audio’ met daarin o.a. plug-ins en Apple loops.

Kijk ook even in de Garageband map in de application support mappen. Daar kan ook iets in staan wat Logic kan gebruiken of nodig heeft.

Deze mappen kun je dus in hun geheel terug plaatsen op je opstartschijf.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.