30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Van

logic express

werk met logic express, heb aantal audio tracks met vocalen en een aantal plugins draaien , zoals intakt, kontakt, pro53, albino en hoop effecten. eq, etc..

heb een powerbook G4, 167 met 1.5 GB cache geheugen. maar is zo traag, CPU power kan het niet aan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze “niet goedkope” apple rommel?? aan de praat houdt,
    en niet telkens te horen krijg, harddisk is wellicht niet snel genoeg, of core audio probleem
    of komt het dat ik nu nog steeds de interne geluidskaart gebruik ) aangezien mixen in een studio gebeurt en niet op mijn systeem, dus geen dure kaart nodig,
    scheelt dat ook weer CPU power ?

of moet ik gewoon switchen naar een goedkope 1000 euro macbook (ibook) schijnt zelfs 4 x sneller te zijn als de veel duurdere powerbook, enfin, ben benieuwd.
    kan toch ook een tweede scherm op met ander beeld…

of werkt logic niet goed, opnieuw installeren ?

Bijdrager
    Rayel

Ik had eerst een mac mini en daar liep logic express ook niet lekker op. Met een iMac lukt het nu wel, ik heb wel eens getest hoeveel mijn iMac’je kon hebben, maar tot nu toe is het mij nog niet gelukt om bij (redelijk) normaal logic gebruik hem langzamer te laten lopen.

Ik denk dat als je gewent ben mobiel te zijn met je powerbook dat je dan beter voor een macbook kan gaan, Cpu power genoeg voor de komende jaren en anders de iMac.

Ik raad overigens wel aan om er minimaal 1gig aan geheugen in te stoppen en genoeg schijfruimte te nemen.

Bijdrager
    mailmen

zoek eerst even uit of het aan je harddisk ligt, of aan je CPU.
    Dus;
    speel eerst weinig tracks af met veel plugins,
    en dan veel tracks met weinig plugins.

Omdat je aangeeft dat je veel plugins draait, zou het heel goed daar aan kunnen liggen. kan je even een screendump posten van je mixerwindow?

Bijdrager
    Hanky Dussen

ten eerste : vaak is een langzame harddisk de boosdoener. In laptops zitten standaard nou eenmaal geen snelle schijven. Niet ideaal voor muziek dus. Zorg dat je werkt met een (interne of externe) schijf van 7200 rpm.

ten tweede : de Powerbook G4 (zefs de laatste generatie) is relatief langzaam. Beter gezegd : de Mac Book (Pro) is gewoon erg snel. Maar ook hiervoor geldt : zorg dat je met een sneel schijf werkt !

ten derde : sommige plug-ins zijn cpu-vreters….Ik weet niet hoe dat zit met de Native Instruments plug-ins….

Opmerking : 1,5 GB cache geheugen is wel héél erg veel :P Zou wel mooi zijn, trouwens….

Bijdrager
    bvds

Ik draai logic op een externe harde schijf werkt maar is zielig vergeleken met een standaard hp met win xp en deze laatste is ook gewoon stabieler .Als je met soft synth wilt werken moet je wel een goede geluidskaart hebben en zeker niet die in een mac zit want die is zelfs nog niet goed genoeg om een spelletje mee te spelen.Koop gewoon een pc met sonar en een goede geluidskaart dan ben je nog altijd goedkoper gesteld dan met een mac alleen.De muziek zal niet beter op een mac klinken.

Bijdrager
    Hanky Dussen

@bvds : wat je zegt over die geluidskaart is natuurlijk bullshit !
    In een Mac zit een aardige geluidskaart waar je prima games mee kan spelen en die voor veel mensen ook voldoet voor muziektoepassingen. Wil je echt profi-geluid, dan koop je een betere kaart, bijv. een Motu, M-audio of Digidesign.
    En dan over PC’s : daar zit standaard meestal een matige kaart in (vaak minder dan de standaard Mac audiokaart), maar ook hier geldt ; wil je beter, koop wat anders. ‘You get what you pay for’

Tuurlijk kan je op een PC ook muziek maken, maar daar gaat het niet om. Je koopt een Mac omdat je geen Windows wilt…..Of omdat je een Mac gewoon mooier vindt….Of omdat je met Logic wilt werken…Of omdat je plug&play wilt…Of omdat je iLife te gek vindt…Of omdat je OS X erg gelikt vindt…Etc…..

Bijdrager
    mcician

@ bvds

why je logic op een andere HD ? Draai je logic eens op je HD met je systeem en schrijf de audio weg naar een andere HD, dat zal beter werken !

Bijdrager
    bvds

Is al getest “disk too slow” en fout bij synchronisatie audio en midi

Bijdrager
    mcician

ik heb de laatste dagen ook wat last van system overloads, maar dit is zeker te wijten aan de machine, een dual g4, met max aan ram, maar toch, … tijd voor een G5

Bijdrager
    Hanky Dussen

beter nog : tijd voor een Intel Core Duo ! 8)

Bijdrager
    mcician

:D

effe de kat uit de boom kijken…

Bijdrager
    MaartenB

Mijn redelijk spimpele producties gaan prima op mijn iBook met externe hdd…

Bijdrager
    bvds

HANKY DUSSEN

@bvds
    : wat je zegt over die geluidskaart is natuurlijk bullshit

Om zonder latency te kunnen opnemen virtuele instrumenten spelen moet je een goede geluidskaart hebben met een lage vertraging en dat heeft niks te maken of het osx of xp is en deze kaart steekt in geen enkele mac.

Bijdrager
    Hanky Dussen

@bvds :

– in tegenstelling tot wat jij beweert hebben spelletjes geen last van de latency

– latency krijg je nooit helemaal weg, maar een goede geluidskaart kan het wel minimaliseren. Echter, ook met de standaard geluidskaart in de Mac kan je de software-instrumenten gebruiken zonder idiote vertraging : het is echt goed werkbaar, hoor.
    Natuurlijk, ben je een echte pro(-toetsenist), dan wil je minimale latency en koop je een betere geluidskaart

Bijdrager
    mailmen

Latency heeft veel meer met je instellingen te maken (buffersize), dan het type geluidskaart.

Bijdrager
    Hanky Dussen

beide….hoe beter je geluidskaart, hoe lager de buffersize die je kunt instellen (en dus hoe kleiner de latency !) en hoe kleiner de kans op nare bij-geluiden, zoals kraakjes.

Bijdrager
    bvds

MAILMAN

Met een standaard geluidskaart kun je geen lage buffersize hebben en zeker niet met die in een mac zit en ga nu maar verder wat samplekes plakken

Bijdrager
    mailmen

Wat ik bedoel zijn je instellingen in je software, bijvoorbeeld logic.

En even offtopic;
    Wat is er toch met jou?
    In elke post van je proef ik haat en frustratie.
    Probeer respect te hebben voor andere, dat houdt het hier wel zo leuk.

Bijdrager
    mcician
    ”mailmen”

Wat is er toch met jou?
    In elke post van je proef ik haat en frustratie.
    Probeer respect te hebben voor andere, dat houdt het hier wel zo leuk.

vind ik ook !

kijk eens bij http://www.mhlabs.com/metric_halo/

dan is het gedaan met zeveren en latency en kraakjes en al de andere bazaar !!!!

Bijdrager
    plonserd

bvds heeft mss kinderen die hem frustreren, en dan werkt ie het maar op anderen uit..

Bijdrager
    Hanky Dussen

…ben benieuwd naar z’n muziek (of juist niet) :evil:……:sealed:

Bijdrager
    bvds

Wat heefdt die metric halo nu te maken met de stansaard geluidskaart in een mac je geeft gewoon toe wat ik hier aan het verkondigen ben en trouwens ik werk met digidesign convertors de industriestandaard.Allez nu zijn mijn kinderen weer de oorzaak van een slechte geluidskaart in een apple zielige pisserkes als ik met de standaard geluidskaart zou moeten werken dan zou ik inderdaad vol frustratie zitten dat laat ik aan u over.

Bijdrager
    plonserd
    Bijdrager
    Sylvester
    ”bvds”

MAILMAN

Met een standaard geluidskaart kun je geen lage buffersize hebben en zeker niet met die in een mac zit en ga nu maar verder wat samplekes plakken

”bvds”

Allez nu zijn mijn kinderen weer de oorzaak van een slechte geluidskaart in een apple zielige pisserkes als ik met de standaard geluidskaart zou moeten werken dan zou ik inderdaad vol frustratie zitten dat laat ik aan u over.

Even off-topic : het forum-lid ‘bvds’ vertegenwoordigt NIET de gemiddelde Belg.
    Dat moest er even uit, want ik begon me hier op een Nederlands forum als Belg al een beetje te schamen

Ik vraag me af of hij ooit wel eens goed met een Mac heeft gewerkt.

Bijdrager
    bvds

De gemiddelde Belg is zeker geen macfanaat die constant krtiiek op microsoft geeft dit zijn feiten gezien de belachelijke verkoopscijfers van apple.Ik ben wel verlegen dat ik een mac heb omdat ik niet tot een bepaalde groep van snobs en allesweters wil behoren.

Bijdrager
    plonserd

wat doe je hier dan?
    tweakers.net is mss iets voor jou?

en je mac verkopen kan wonderen doen, ben je ook weer van die snobistische zooi vanaf

Bijdrager
    Sylvester
    ”bvds”

De gemiddelde Belg is zeker geen macfanaat die constant krtiiek op microsoft geeft dit zijn feiten gezien de belachelijke verkoopscijfers van apple.

Kan je dat eens vertalen in het Nederlands, met wat extra uitleg aub?

Bijdrager
    bvds

Dat de zin te moeilijk is voor u wist ik al

Bijdrager
    plonserd

nee blijkbaar was het voor u te moeilijk om leestekens te gebruiken

Bijdrager
    Sylvester
    ”bvds”

Dat de zin te moeilijk is voor u wist ik al

Ik elk geval is uw zin volgens de Nederlandse taal niet in orde.
    Ook inhoudelijk slaat uw zin nergens op, vandaar dat ik enige uitleg vroeg. Niet zozeer voor mij, maar wel voor alle lezers op de achtergrond.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.