9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    GetaMac

[Logic Express] Stereo Enhancer

Hallo maccers,

In Fruityloops, hééél vroeger op mijn windoos bak, zat er een stereo enhancer waardoor je één stem kon laten klinken alsof het twee stemmen waren met een leuk stereo effect. Hetzelfde effect dat je wel eens hoort in Top 40 nummers, zoals het refrein van Promiscuous, Nelly Furtado Ft. Justin Timberlake. Links de stem net wat eerder dan rechts, of andersom.

Weet iemand of er standaard een plugin aanwezig is in Logic Express, waardoor je dit effect kunt bereiken? Zo nee, bestaat er dan een 3th party plugin voor of kan ik dit ook doen zonder plugin? Ik ben een beginner met Logic Express, dus weet er nog niet veel vanaf.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    joostovermars

ja hoor, dat kan. gebruik de stereo delay met een korte vertragingstijd (2-10 msec) en de feedback op nul. pan het directe geluid naar links en de delay naar rechts. als je modulatie kunt toevoegen doe je dat, lage frequentie, experimenteren met de diepte.

In Logic Pro zit een aparte stereo enhancer, of die ook in Logic Express zit weet ik niet.

Bijdrager
    jvd

Wellicht heeft Logic Express ook de “sample Delay”. Logic Pro in ieder geval wel. Daarmee kun je het linker- of rechterkanaal iets vertragen(of allebei met verschillende waarden). Niet echt daarvoor bedoeld,geloof ik,maar who cares… Klinkt leuk. Anders inderdaad met de stereo delay.

Muziek ze!

Bijdrager
    GetaMac

Bedankt, ik ga eens wat experimenteren!
    Toch een hoop profs hier op het forum :wink:

Bijdrager
    GetaMac
    ”joostovermars”

ja hoor, dat kan. gebruik de stereo delay met een korte vertragingstijd (2-10 msec) en de feedback op nul. pan het directe geluid naar links en de delay naar rechts. als je modulatie kunt toevoegen doe je dat, lage frequentie, experimenteren met de diepte.

In Logic Pro zit een aparte stereo enhancer, of die ook in Logic Express zit weet ik niet.