14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Musacha

Logic Express Instrument tracks en MIDI

Beste allemaal,

Call me stupid, maar wat de hell kan ik met instrument tracks in Logic Express? Ik wil Battery 3 (drum sample app) gebruiken in Logic, maar heb geen idee hoe dit moet. Het enige dat me lukt is Battery als plugin te gebruiken op een Instrument track, maar dat zit geen record button op en daar kan ik dus mijn iongespeelde loopjes niet mee opnemen. Ik kan me voorstellen dat ik er helemaal naast zit, maar ik snap er echt nog niets van! Kan iemand me helder uitleggen hoe ik te werk moet gaan met? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Lazy B

Lees de handleiding. Het staat er allemaal in.

Bijdrager
    Musacha

Je bedoelt die van Logic? Daar kan ik het dus niet echt duidelijk uithalen. O ja, aan dit soort reacties heb ik geen reet. Toch bedankt :D !

Bijdrager
    mcician

vreemd, normaal gezien komen er bij zo een virtual instrument van die rode record buttons …

kijk anders eens onder de “View” menu … moet je daar enable reccord button aanklikken …

zo zou ie het moeten doen !

Stuur anders eens een screenshot door ?

suc6

Bijdrager
    TGV

Ok, stupid (you asked for it!),

Dit werkt bij mij:
    1. Sluit MIDI interface aan
    2. Start Logic
    3. Maak nieuw document van het standaard template.
    4. Kies Instrument 1
    5. Zet de plugin op Battery 3
    6. Speel

Als er nu niks gebeurt, moet je misschien je instellingen wissen (zoek even waar Logic z’n prefs allemaa opslaat op het net), of heb je de environment opgeblazen.

En het staat echt allemaal in de handleiding. Welke handleiding heb je?

Bijdrager
    Musacha

Bedankt voor je uitleg (klopt, heb er zelf om gevraagd),

Misschien moet je me nou nog stupider (?!) noemen, maar dit is wat ik al had geprobeerd:
    – Instr 1 geselecteerd;
    – Battery 3 plugin ingesteld;
    – en toen vanuit de plugin interface ingespeeld

Dat werkt dus niet. Kan ik me ook voorstellen, omdat je geen input source hebt ingesteld. Maar jij denkt dat, als ik bijvoorbeeld mijn SPD-S drum sampler gebruik via MIDI om het in te spelen, het dan wel gaat lukken?

Moet ik even een MIDI kabeltje gaan kopen. Ik dacht dat je direct in Logic namelijk ook wel MIDI info kunt opnemen/aanmaken (ben dus echt een MIDI nitwit).

mcician, in ieder geval bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat je standaard op MIDI en Instr. tracks geen record button kunt gebruiken (waarom weet ik niet). Of zit ik er naast?

Bijdrager
    mcician

hmhmh

nou, die battery is een AU plugin ?

die zet je dan toch op en virual instrument als plugin, daar staat dan toch een record button …

dat zou zo moeten werken, geen midi track, maar een virtual intsrument track !

Bijdrager
    Musacha

zou ik dan toch een bug hebben? Hierbij een screen dump van mijn Logic Express:
    http://www.aopband.com/logicexpress.tiff

Bijdrager
    mcician

inderdaad

je moet bij die virtual instruments record button kunnen aanklikken….

kan je dat niet instellen bij view ?

Bijdrager
    Musacha

Via de transporter kan ik hem wel op record drukken, maar dan gebeurt er niets. Ik kan die record button met geen mogelijkheid tevoorschijn toveren bij de Instr. tracks. Heb jij die er wel dus bij staan?

Bijdrager
    mcician

yep … vreemd …

Bijdrager
    TGV
    ”Musacha”

Maar jij denkt dat, als ik bijvoorbeeld mijn SPD-S drum sampler gebruik via MIDI om het in te spelen, het dan wel gaat lukken?

Maar hoe dacht je dan geluid uit een MIDI plugin te krijgen? Je moet er toch MIDI-noten naartoe sturen.

Probeer het volgende eens. In plaats van je drum plugin, kies je ESX (onder AU Instruments > Logic). Kies een preset. Druk nu de CAPS LOCK toets in. Als het goed is, verschijnt er een klein toetsenbordje. Klik een toets aan (of speel met de toetsen ASDFGHJKL). Gebeurt er nu iets?

Bijdrager
    Musacha

JAAAAAA!! Het lukt, nu ook met Battery 3 plugin. Joh, ik wist helemaal niet hoe dat werkt allemaal, maar nu ik de basics snap, kom ik er denk ik wel uit. Nogmaals, als je weinig tot geen MIDI kennis hebt, is het heel moeilijk om dit soort dingen uit die manual te halen.

Super bedankt!

Bijdrager
    TGV

Ja, dat was het probleem dus. Ik denk dat iedereen hier gedacht heeft dat je dat soort dingen wel wist…

Als ik jou was, zou ik de videos van Logic eens bekijken, bv. hier: http://www.apple.com/logicpro/quicktours/gettingfamiliar.html of http://www.apple.com/logicexpress/quicktour/index.html.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.