5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    roloff

Logic Express groene selectiebalk word zwart groen?

Hallo,

De balk die ik bedoel heeft vast een naam, ik bedoel de balk boven in, je kunt deze balk kleiner en groter maken, en met deze balk kun je dus regelen wat hij moet afspelen als je op play druk. Ok……
    Nou is het mij al vaker gebeurt dat ik iets doe met die balk, en dan veranderd hij in een zwart/groene balk. Ik krijg hem dan ook niet meer terug naar het gewone formaat. Kan iemand mij uitleggen wat het inhoud en hoe terug te zetten?
    Heel erg bedankt!

Bijdrager
    freekey58

Je bedoelt Cycle Mode? Dat is het groene deel bovenaan dat je krijgt als je op de balk of op de cycle-knop drukt.
    De zwart-groene balk ontstaat door de ene locator langs de andere te slepen (dus je draait ze om): dan is het Skip-Mode: je slaat bij het afspelen dit stuk over (pagina 113 van de manual).

” The Skip Cycle area is shown as a green candy striped area in the Bar ruler.
    When the playhead reaches the right locator position, it skips to the left locator (in
    essence, the right and left locators swap positions). ”

Wegwerken doe je dit door de locators weer terug te slepen.

Bijdrager
    Marius1976

Freekey heeft gelijk.

En als tip: de handleiding is helaas geen leerboek, dus het is niet zo ‘vreemd’ dat je dit niet wist. Ik heb indertijd een aantal instructie video’s gekocht, die worden aangeboden door macpro video (check google). Daar worden al die dingetjes in geleerd.

Zeker een aanrader.

Overigens vind ik dat die groene balk bovenin wel lastig reageert op de muiscursor. Anderen ook dit probleem? Ik wil regelmatig deze balk langer en korter maken, maar negen van de tien keer verschuift hij in plaats van langer of korter te worden, en dat merk ik dan pas weer te laat. Je ziet namelijk niet of je hem langer of korter maakt, of dat hij verschuift.

Als iemand daar nog een tip voor heeft….

Bijdrager
    sally

Als ik hem uitrek verandert mijn cursor (aan de zijkant) in een trekhaak, en als ik hem verschuif dan wordt het een handje.
    Gaat zelden fout.

Bijdrager
    Undaunted

Druk op ‘/’ om de markering ongedaan te maken. Als je er aan wil wijzigen zonder de muis te gebruiken kun je dat doen in je transport bar. je ziet daar keurig staan van wanneer tot wanneer de de cycle mode moet lopen.

In jou geval staat er bijvoorbeeld 5 1 1 1 en daaronder 1 1 1 1.
    Verander de 1 1 1 1 bijv in 6 1 1 1 en je balk is weer zoals je’m kent.

Overigens heeft Sally groot gelijk dat het prima met de muis wil.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.