5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    floordirection

logic express automation / hyper edit

Ik wil graag met automation opnamen maken van het aan en uitzetten van de solo buttons van de tracks. Ik gebruik namelijk alleen maar note on/off instructies om 32 auto-claxons aan te sturen voor een beeldende kunst project.
    Het muziekinstrument ( claxophone ) slikt alleen maar note on en noto off instructies, de rest wordt niet gebruikt. Ik kan dus de volume in de hyper edit niet gebruiken om de note-instructies aan en uit te zetten.

Wie weet een oplossing?
    Peter

Bijdrager
    joostovermars

ik weet niet precies hoe uitgebreid de automation in Express is maar in pro doe je doet zo:
    zorg dat je de trackautomation in de tracks ziet. standaard staat die op “volume” maar je kunt daar elke trackparameter kiezen, dus ook solo en mute. daarmee moet het makkelijk lukken.

Maar uh, aangezien je wilt automatiseren en het DUS een vaststaand iets is, waarom speel je dan niet gewoon de juiste noten op de juiste plek in? dan ben je toch ook klaar? of gewoon even de sequences in stukjes knippen en waar nodig de stukjes handmatig muten? werkt sneller dan overal automation invoegen.

het klinkt als een erg leuk project met die claxons. is er een website van?

Bijdrager
    floordirection

Hoi
    In express kan je geen solo of mute voor de automation gebruiken. Misschien moet ik aan de PRO maar er zijn nog maar een paar dagen voordat het loos gaat: ROBODOCK.org
    Het leek me handig om life te kunnen kiezen tussen allerlei tracks en dat dan ook vastleggen met automation zodat het herhaald kan worden.
    Knippen en plakken is een optie maar nog meer werk en nog meer tracks en klikwerk.

Bijdrager
    joostovermars

Dag Peter

voor wat jij wilt (live tracks/sequences kiezen en af spelen en dat vervolgens opnemen om te automatiseren) daarvoor is Ableton Live veel geschikt. voor nu geen optie want dan moet je helemaal overnieuw beginnen.

plakken en knippen hoef je niet te doen. ik neem aan dat je een aantal (veel zullen het er niet zijn denk ik) tracks hebt met daarop de noten voor je claxons in 1 of meer sequences. je hoeft alleen die sequnces met het schaargereedschap in stukjes te knippen en de individuele stukjs handmatig te muten. niet live dus, maar wel te doen.

een andere manier is om al je losse stukjes onder elkaar in verschillende tracks te zetten (dit werkt vooral goed als het loops zijn van gelijke lengte) je zet de solo functie aan (niet de track solo, maar de globale solo), laat de zaak loopen en kiest live met je muis de sequences die moeten spelen.

succes! site ziet er goed uit!

Bijdrager
    floordirection

hoi,

Ik ga nu tussen verschillende schermen schakelen. Nu kan je met een knop tussen allerlei verschillende loops scrollen!. De knop zit buiten op de bus net als de 32 claxons.
    Leuk voor hety publiek kunnen ze hun favoriete muziekje kiezen.

waarschijnlijk ga ik verschillende tracks in elkaar knippen en plakken, elk met een eigen sfeer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.