5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Logic Board van Macbook Pro vervangen met 2011 logic board?

dit is een vrij technische vraag en alleen serieuze reakties aub. Ik heb een 17” Macbook Pro 2010. is het mogelijk om een logic board van een 17” MBP uit 2011 hier in te plaatsen?
    ik vraag me dit af omdat ik om ifixit wel eens zie dat ze deze logic boards los verkopen. rond de 800 euro zou dat gaan kosten.

Ik wéét hoe ik een logicboard moet monteren/demonteren en uiteraard ben ik me bewust van de garantie die verbreekt als ik het zou doen maar ik vraag me af of het mogelijk is?

de macs zien er van de buitenkant identiek uit dus je zou haast zeggen van wel…

ik zeg niet dat ik dit wil gaan doen maar ik ben wel benieuwd

Bijdrager
    dw

In de MBP’11 zit Thunderbolt en de MBP’10 niet. En in de nieuwe zit ook sneller geheugen 1333Mhz i.p.v. 1066Mhz. Plus er zit een andere videokaart in.

Bijdrager
    Hessel89

dat zit dus allemaal op het logic board vastgesoldeerd. op het geheugen na.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik jou was zou ik beginnen met het vergelijken van de printplaten zelf: hebben ze dezelfde vorm, zitten de schroefgaten op precies dezelfde plekken, dat soort dingen. Lijken ze qua vorm e.d. identiek dan is het misschien tijd om te kijken of het ook echt kan.

Ik vraag me alleen wel af wat het echte nut hiervan gaat zijn. Als je nu een board van nu in een MacBook van vier of vijf jaar geleden zou willen zetten dan heb je het wel over een echte upgrade die waarschijnlijk de moeite nog wel waard zou zijn, maar zoveel verschil zit er toch niet wezenlijk tussen eentje uit 2010 en eentje uit 2011?

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb zo toch mijn twijfels
    Bij de 15″ in ieder geval niet
    De poorten staan in een heel andere volgorde
    En nu zit er een SD kaart slot

Nevermind het 2013 model:grin:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.