3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Logic board PB G4 12″ 1.25 defect. Zelf repareren?

Heb een tijdje terug een MacBook gekocht. Mijn PowerBook G4 12inch 1.25ghz was daardoor overbodig. Heb hem voor een mooi bedrag kunnen verkopen. Maar na 3 dagen kreeg ik een mailtje dat het scherm defect was. Hij gaf alleen maar strepen weer en na een paar dagen was er helemaal geen beeld meer. Ik heb overigens zelf nooit problemen gehad met het PB.

De koper is naar de Apple Store gegaan en volgens hen moet het Logic Board vervangen worden omdat er een probleem met de videokaart is. Kosten: ruim 800 euro.

Nu wil ik de koper best tegemoet komen/helpen. Ik ken een ervaren computermonteur, heb de juiste handleidingen voor het vervangen van het LB gevonden, maar hoe kom ik erachter of het LB vervangen wel dé oplossing is? Kan er niet gewoon een (video)kabeltje loszitten of beschadigd zijn? Mocht het wel aan het LB liggen, waar kan ik die voor een nette prijs kopen? Heb al op eBay gekeken, maar een winkel in de buurt zou ik prettiger vinden.

Is er hier eventueel iemand die tegen betaling het LB wil vervangen, en dan voor een schappelijk prijsje?

Hoop op tips/reacties! Alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem

Helemaal niemand?

Bijdrager
    Esquare

Logic boards zijn vziw alleen via eBay ‘gemakkelijk’ te verkrijgen. Bij een winkel in de buurt zul je er in elk geval geen vinden. Laat in elk geval die monteur alles even nalopen, voordat je een LB gaat opsporen.

Overigens zou het ook nog wel eens de moeite kunnen zijn, om met die PB naar de dealer te gaan waar je hem oorspronkelijk hebt gekocht. Veel ouder dan twee jaar kan-ie niet zijn, dus me dunkt dat je nog wat korting op de reparatie kunt bedingen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.