30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijs van Tol

Logic Board kapot, HTR zegt eigen schuld, dus geen garantie?

Mijn MacBook Pro is kapot. Deze heb ik in maart 2008 gekocht.
    Ik heb ‘m weg gebracht naar HTR (daar is hij ook gekocht).
    Na een paar dagen kreeg ik een telefoontje dat het logic board kapot is gegaan door abnormaal gebruik.
    Dus zouden de kosten voor mijn eigen rekening zijn.
    De kosten zouden rond de 1550,- euro liggen.

Nu snap ik hier niets van. Er is niets met mijn MacBook Pro gebeurd?
    Daarnaast begrijp ik ook niets van de kosten.
    Mijn MacBook Pro ziet er aan de buitenkant ook nog eens onbeschadigd uit??

Wat moet ik doen?

Bijdrager
    JWB

Maart 2008->oktober 2008 is nog geen jaar lijkt mij….dus garantie. Laat ze maar eens bewijzen dat het jouw schuld is!

Bijdrager
    Pieterr

Binnen één jaar lijkt me dat je sowieso garantie hebt. Kijk anders ook eens hier.

”Thijs

dat het logic board kapot is gegaan door abnormaal gebruik.

Heb je er op gesurft ofzo?;-)

Bijdrager
    Thijs van Tol

HTR geeft aan dat er een klap op is geweest, maar dat begrijp ik niet.
    Hij is wel eens ergens tegen aan gekomen en dat heeft een deukje naast het apple logo bij het scherm veroorzaakt, maar dat heeft toch niets met het logic board te maken?

Ik voel me een beetje bedonderd?

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”JWB”

Maart 2008->oktober 2008 is nog geen jaar lijkt mij….dus garantie. Laat ze maar eens bewijzen dat het jouw schuld is!

Ik krijg nu het idee dat ik moet bewijzen dat ik iets heb gedaan?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Apple zelf bellen of naar een andere reseller/repair centre gaan en hier even die rukkers die je niet wilden helpen met naam en adres vermelden zodat niemand hetzelfde aan de hand krijgt.

Je Mac moet tegen een stootje kunnen en daarbij hebben ze mij zelfs ooit eens op die manier Applecare proberen te verkopen (“een laptop kan wel eens een tik krijgen meneer, dus ik zou toch maar Applecare nemen.”).

Maak je geen zorgen, op een ander zal je wel geholpen worden.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Ik heb de Macbook Pro bij HTR gekocht, maar nu wordt het een welles nietes spelletje en daar sta je dan als consument …

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Als je een Mac hebt moeten ze je in eender welk repair-centrum helpen. Ga gewoon op een ander.

Als er wat aan mijn computer scheelt in de garantieperiode bel ik alle Mac-winkels af tot ik bij die uitkom die mij onmiddellijk wil helpen.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Dat is ook een optie. En rechtsbijstand??

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Rechtsbijstand is voor mij de laatste optie omdat je dan meestal nog verder van huis bent.

Zijn het deze oplichters?

Inactief
    Anoniem

Gewoon apple bellen.
    abnormaal gebruik is niet mogelijk, wie weet heeft htr je macbook nog eens laten vallen.

Mijn macbook pro logic board was ook stuk. (13 maanden oud)
    icentre (waar ik de macbook pro gekocht had) wilde niets doen. kosten zouden 1100 euro zijn. (een nieuwe logic in de US kost 850 dollar)

Ik heb toen apple gebeld en het verhaal uitgelegd. Mijn macbook pro kwam in slaap stand en werd nooit meer wakker.
    Apple heeft, onder het mom van client service, mijn garantie verlengt en een case nummer geopend.

Icentre gebeld en case nummer doorgegeven. ze waren ineens poeslief en alles op kosten van apple.

Bijdrager
    Mattnh

Fsck ‘m.
    Een collega van mij kreeg zijn gescheurde MacBook-cover ook niet vervangen.
    Vanwege ‘misbruik en eigen schuld’.
    Wat raar is.
    Want dat is allemaal al lang en breed erkend.
    Bij een andere reseller was het geen probleem en zo hoort het ook.
    Even met je bakje een andere reseller zoeken en opnieuw aanbieden.
    En even hier doorgeven welk filiaal van de HTR-bende het is dat weigert je garantie te honoreren.

Bijdrager
    Renzs

Misschien hier last van?

Bijdrager
    Maced.2

WTF..lekker goedkoop van die gasten daar…..jouw de schuld geven van het logic board:(
    Ik zou ook inderdaad zeker even apple bellen of naar een andere reseller gaan…..
    je hebt gewoon recht op garantie …suc6

:wink:

Bijdrager
    RobinH

En welk filiaal van de HTR was het?:?

Bijdrager