-
Q:
Logic Board kapot, HTR zegt eigen schuld, dus geen garantie?
Mijn MacBook Pro is kapot. Deze heb ik in maart 2008 gekocht.
Ik heb ‘m weg gebracht naar HTR (daar is hij ook gekocht).
Na een paar dagen kreeg ik een telefoontje dat het logic board kapot is gegaan door abnormaal gebruik.
Dus zouden de kosten voor mijn eigen rekening zijn.
De kosten zouden rond de 1550,- euro liggen.Nu snap ik hier niets van. Er is niets met mijn MacBook Pro gebeurd?
Daarnaast begrijp ik ook niets van de kosten.
Mijn MacBook Pro ziet er aan de buitenkant ook nog eens onbeschadigd uit??Wat moet ik doen?
Binnen één jaar lijkt me dat je sowieso garantie hebt. Kijk anders ook eens hier.
”Thijsdat het logic board kapot is gegaan door abnormaal gebruik.
Heb je er op gesurft ofzo?
HTR geeft aan dat er een klap op is geweest, maar dat begrijp ik niet.
Hij is wel eens ergens tegen aan gekomen en dat heeft een deukje naast het apple logo bij het scherm veroorzaakt, maar dat heeft toch niets met het logic board te maken?Ik voel me een beetje bedonderd?
Apple zelf bellen of naar een andere reseller/repair centre gaan en hier even die rukkers die je niet wilden helpen met naam en adres vermelden zodat niemand hetzelfde aan de hand krijgt.
Je Mac moet tegen een stootje kunnen en daarbij hebben ze mij zelfs ooit eens op die manier Applecare proberen te verkopen (“een laptop kan wel eens een tik krijgen meneer, dus ik zou toch maar Applecare nemen.”).
Maak je geen zorgen, op een ander zal je wel geholpen worden.
Rechtsbijstand is voor mij de laatste optie omdat je dan meestal nog verder van huis bent.
Zijn het deze oplichters?
InactiefAnoniem11 oktober 2008 om 21:45Gewoon apple bellen.
abnormaal gebruik is niet mogelijk, wie weet heeft htr je macbook nog eens laten vallen.Mijn macbook pro logic board was ook stuk. (13 maanden oud)
icentre (waar ik de macbook pro gekocht had) wilde niets doen. kosten zouden 1100 euro zijn. (een nieuwe logic in de US kost 850 dollar)Ik heb toen apple gebeld en het verhaal uitgelegd. Mijn macbook pro kwam in slaap stand en werd nooit meer wakker.
Apple heeft, onder het mom van client service, mijn garantie verlengt en een case nummer geopend.Icentre gebeld en case nummer doorgegeven. ze waren ineens poeslief en alles op kosten van apple.
Fsck ‘m.
Een collega van mij kreeg zijn gescheurde MacBook-cover ook niet vervangen.
Vanwege ‘misbruik en eigen schuld’.
Wat raar is.
Want dat is allemaal al lang en breed erkend.
Bij een andere reseller was het geen probleem en zo hoort het ook.
Even met je bakje een andere reseller zoeken en opnieuw aanbieden.
En even hier doorgeven welk filiaal van de HTR-bende het is dat weigert je garantie te honoreren.Misschien hier last van?