6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Helmert

Logic Besturen met Midi Klavier

Ik heb een vraag. Ik heb in Logic een project waarin ik 12 liedjes heb zitten. Elk liedje (bestaande uit 8 sporen) heb ik netjes met markers gemarkeerd. nu lukt het om via de KeyCommands elke marker te koppelen aan bijvoorbeeld een cijfer op mij toetsen bord. Met Go to marker 1 kan ik dan heel snel naar verschillende liedjes toe verplaatsen in het project. Nu wil ik dit alleen gaan doen met behulp van een klein midi-klaviertje (toetsen zijn live net wat makkelijker te bedienen dan een toetsenbord) Ik kom er alleen maar niet uit hoe ik dit werkend kan krijgen. Zou iemand mij stap voor stap kunnen laten zien hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?? dit is wat ik bijvoorbeeld wil:

C1 => Go to marker 1
    D1 => Go to marker 2
    E1 => Go to marker 3
    F1 => Go to marker 4
    G1 => Go to marker 5
    A1 => Go to marker 6
    B1 => Go to marker 7
    C2 => Go to marker 8
    D2 => Go to marker 9
    E2 => Go to marker 10
    F2 => Go to marker 11
    G2 => Go to marker 12
    C5 => PLAY/PAUZE

Bijdrager
    Yost

Op de machine waar ik nu achter zit heb ik geen Logic, maar toch even uit de losse pols…

Of, na even Googlen;-)
    http://documentation.apple.com/en/logicexpress/usermanual/index.html#chapter=8%26section=4%26tasks=true

Open het Key Commands venster (zie bovenstaande link). In het Key Commands venster zie je een enorme lijst van Logic commando’s die je met toetsenbord, klavier of MIDI controllers kunt bedienen. De klavier/MIDI-controller bediening staat in de kolom “Assignement”. Als je het venster voor het eerst opent, is het waarschijnlijk te klein, en vallen de instellingen voor klavier/MIDI-controller rechts buiten het venster. Maak het venster groter en je ziet ze verschijnen, rechts naast de toetsenbordinstellingen.

Volgens mij is het nu een kwestie van de juiste commando’s in de lijst zoeken en aanklikken. Dan rechtsonder op de Learn-knop klikken, de juiste toets op je klavier indrukken, en het bijbehorende MIDI-commando verschijnt in het Assignments veld.

Succes.

Bijdrager
    Helmert

Dit had ik zelf ook al gezien en geprobeerd maar op een 1 of andere manier werkt het niet!

Bijdrager
    rogerpaolo

Als ik tijd heb vandaag ga ik ff mn midi klavier aan mn powerbook hangen (alles staat gestashed op zolder ivm verbouwing) en kijken of dit bij mij wel werkt.

Bijdrager
    Yost

Je klavier wordt wel herkend door Logic? En is ook het geselecteerde MIDI device?

En je zendt ook op het juiste MIDI-kanaal?

Bijdrager
    Yost

Ik heb het even uitgeprobeerd en ik snap nu wat je bedoelt. Ook bij mij werkt het in eerste instantie niet met een toets van mijn MIDI-controller, terwijl het met een knop op mijn MIDI-controller direct werkt. Het heeft dus iets met het gebruik van de toetsen te maken.

Even Googlen levert onderstaande pagina op, het antwoord staat in de tweede post (cq de eerste reply). Het blijkt dat de toetsaanslag wordt geassigned inclusief velocity, release en release velocity. Het wordt dan erg moeilijk om dat precies zo te herhalen. Ik heb de beschreven oplossing uitgeprobeerd en het werkt bij mij.

http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=10174754

Succes!

PS. Je moet wel een leeg kanaal in je Arrange window actief hebben, anders hoor je de toetsen die je aanslaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.