6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    5150

Locative voorziening op iPad Pro 10.5 WiFi only

Ik heb vlak voor mijn vakantie naar Sri Lanka een iPad pro 10.5 gekocht. Gebruik is voornamelijk zakelijk maar als ZZP’er maak ik er ook privé gebruik van zoals nu backpackend door Sri Lanka. Gebruik hem nu voornamelijk om accomodaties te boeken, mailen, informatie  uit te zoeken over bestemmingen etc.

Nu kwam ik erachter dat geen enkele app of kaart mijn locatie pakt, de WiFi only  modellen blijken dus geen GPS te hebben. Bij instellingen staat wel dat ik locatie kan delen van mijn IPhone, betekent dit dat hij gebruik maakt van de GPS van m’n iPhone? Zijn er manieren waarop ik wel gebruik van locatie voorzieningen kan maken, bijvoorbeeld via mijn iPhone? Ik zit momenteel in de jungle bij een klein toeristisch plaatsje met trage WiFi. Mijn iPhone 5s geeft precies aan waar we zitten maar mijn iPad geeft geen locatie aan. Ik kan het fout hebben maar thuis gaf hij het wel aan als ik verbonden was met mijn eigen WiFi. Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt!!!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 1 week geleden door  5150.

Bijdrager
    Niels

Dan moet je verbinding maken met de Wifi hotspot van je iPhone, dan worden de GPS gegevens doorgegeven vanaf je iPhone naar je iPad.

Bijdrager
    GoeieDag

De apparatuur zonder GPS, zoals jouw iPad, maar ook Mac’s, maken gebruik van plaatsbepaling dmv WiFi netwerken. En dat werkt heel aardig in de ‘normale’ bewoonde wereld, maar ik kan me voorstellen dat dat in de jungle, of steppe o.i.d. niet goed werkt.

Bijdrager
    5150

Idd:) ik zit nu bij een grotere plaats en hij geeft nu wel de plaats aan en heeft inmiddels de tijd automatisch aangepast.

Dat van die hotspot lukte niet, iknkan hotspot niet selecteren. Waarschijnlijk omdat mobiel internet uitstaat?

Bijdrager
    vuurvreter

@5150
    “Dat van die hotspot lukte niet, ik kan hotspot niet selecteren. Waarschijnlijk omdat mobiel internet uitstaat?”

Dat klopt!

Bijdrager
    5150

Oké thanks…, duidelijk!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.