9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jor1

location manager voor osX

ik heb onlangs een powerboekie gekregen van mijn baas, welke ik dus dagelijks van thuis naar m’n werk sleep.

leuk ding hoor, maar nou moet ik iedere keer in netwerk mijn lokatie instellen. (nou nou wat een werk :? ) maar er staat ook AUTOMATISCH in dat pulldown menu.

Hoe werkt dat eigenlijk?

en…

bestaat er ook een locatie manager voor osX zodat ik meer instellingen per lokatie kan instellen.

Bijdrager
    WebJ

Ik neem aan dat je op OS X draait;

Systeemvoorkeuren
    Netwerk

Klik op Locatie en selecteer nieuwe locatie. Nu kun je een locatie voor op je werk en voor thuis instellen. Automatisch is als je OS X hebt geïnstalleerd de standaard die je toen hebt ingesteld.

Bijdrager
    Missundaztood

Systeemvoorkeuren-> Netwerk. daar heb je een menu wat nu staat op automatisch. (dat is de standaard naam) je kunt hier meerdere locaties aanmaken, ‘werk en ‘thuis’, hier zet je netwerkinstellingen neer.

Voortaan kun je in het applemenu kiezen voor Locatie-> ‘werk’ of ‘thuis’ en klaar is kees.

en dit is het wat je zoekt (denk ik) Location X

Bijdrager
    Jor1

hee WebJ, bedankt voor je reactie,
    maar het instellen van verschillende lokaties was wel al gelukt.
    Ik wil juist dat ie zelf herkent (aan het netwerk?) dat ie “thuis” is, of op het “werk”
    Ik hoopte dat automatisch, zoiets was!?

Bijdrager
    Missundaztood

ha nee, zo slim in Jaguar niet, is maar een kat.:wink:

Bijdrager
    Jor1

mijn kat weet anders precies “als hij thuis is” WAAR hij moet schijten!

Bijdrager
    Walkingfingers

laat ‘m eens in je kantoor los, kijken waar die dan schijt!

Bijdrager
    Sharky K.

wat voor netwerk heb je thuis en wat voor netwerk heb je op je werk?
    Automatisch houdt in dat ie vanzelf kijkt of je ethernet, airport of modem nodig hebt. Afhankelijk van de de hoogte van een netwerk poort neemt ie die en kijkt of die werkt en gaat verder kijken als ie niet verder werkt.

Bijdrager
    Ruben
    ”Jør”

Ik hoopte dat automatisch, zoiets was!?

Dat is het ook als beide netwerken hiervoor geschikt zijn. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ze dus beiden een IP adres via DHCP uitgeven. Als je thuis, op het werk, of op beide plaatsen handmatig een IP adres moet invullen gaat de optie automatisch niet werken.

Tenzij je op beide plaatsen weer verschillende soorten aansluitingen gebruikt. Toen ik nog werk had gebruikte ik op mijn werk de Ethernet aansluiting en thuis airpoort, dan voldoet “Automatisch” ook prima.

Kortom, zodra er geen conflicterende situaties in de configuratie ontstaan moet “Automatisch” gewoon goed werken.

Het is dus NIET zo dat Automatisch zelf kijkt welke van de opgegeven “Lokaties” hij moet gebruiken. Automatisch probeert gewoon zelf een IP adres te verkrijgen en gaat dan op zoek naar een DNS enzo…

Tenminste, dat dacht ik zo, maar ik lul ook vaak uit mijn nek als ex-Microsoft gebruiker.:-P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.