8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Locatievoorzieningen en WhatsApp

Sinds kort geeft mijn iPhone een navigatiepijltje weer bovenin het beeld als ik op Whatsapp zit. Niet altijd, maar wel vaak. Soms ook zelfs op mijn lockscreen al. Waar heeft Whatsapp in godsnaam mijn locatie voor nodig, en wat kan ik hier aan doen? Ik zou graag Locatievoorzieningen geheel uitzetten, maar voor apps als 9292 en Weer is het wel fijn dat je direct de juiste gegevens hebt zonder dat je eerst naar Instellingen moet.

Bijdrager
    Rickkkert

Whatsapp houdt je locatie bij, zodat je jouw positie makkelijk kan delen met vrienden e.d. Je kan per app bepalen of die je locatie bij mag houden. Ga naar instellingen > locatievoorzieningen > bepaal dan welke app je locatie mag gebruiken.

Bijdrager
    stijnhoofd

Het mooie is dat daar geen Whatsapp bij staat bij mij.

Bijdrager
    Rickkkert

Dat is vreemd, in whatsapp kun je het helaas niet aanpassen. Misschien moet je de app verwijderen en opnieuw installeren. Als het goed is krijg je dan weer de vraag of whatsapp je locatie mag gebruiken.

Anders weet ik het ook niet helaas.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Dit topic hoort niet thuis bij de Mac apps. Verhuisd naar het juiste subforum.[/mod]

Bijdrager
    Appeltje

Chat met een persoon openen -> op het pijltje naast het “tekstvakje waar in je typt klikken” -> Deel locatie klikken -> En dan vraagt ie als het goed is of je WhatsApp je locatie mag gebruiken -> Klik op niet gebruiken o.i.d.

Werkt dit? Is ook maar een gokje..

Bijdrager
    tinus_omt

Whatsapp vraagt alleen maar je lokatie op als je ‘Share Location’ kiest, niet continue.

Je kunt per applicatie beslissen of ze bij de lokatiegegevens mogen en controleren welke applicaties de lokatie opvragen. Dit geldt ook voor een aantal systeem services. Als je het gaat controleren zal het je wellicht opvallen dat sommige van Apples services erg enthousiast zijn met het opvragen van je lokatie, met name de ‘Setting Time Zone’ dienst.

Of dat een probleem is is verder moeilijk te bepalen aangezien een app/service ook gewoon de lokatie kan opvragen met zo’n lage nauwkeurigheid dat alleen de wifi antenne wordt gebruikt (en de GPS antenne dus uit blijft), en dan kost het niet echt energie maar er staat wel op het scherm dat de lokatie services in gebruik zijn.

Bijdrager
    Appeltje
    tinus_omt op 10 september 2012

Je kunt per applicatie beslissen of ze bij de lokatiegegevens mogen en controleren welke applicaties de lokatie opvragen.

WhatsApp staat er niet tussen zegtie..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.