9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Locatiebepaling probleempje. :p

Hey mensen,
    Heb net vanmiddag mijn iPhone 3G (Wit) gekocht.
    Wat een schitterend ding!

Alleen een dingetje wat vreemd is…
    In de app ‘kaarten’, Maps dus, als ik dan op ‘locatiebepaling’ druk, zegt ie heel leuk dat ik in Yamunangar, India, ben.
    Beetje vreemd, niet waar?

Dit doet hij alleen bij mij thuis. Net was ik even in de bar wat drinken, en toen ik naar huis fietste, gaf hij keurig aan waar is was, tot mijn verbazing bewoog het blauwe stipje zelf. In elk steegje volgde hij me. (:

En dan kom ik thuis, kijk ik weer even, ben ik weer in India.:D

(Ohja, met Wi-Fi zegt ie of niks, of ‘the Arctic Ocean.xD)

Iemand tips?

Grtz Robbert.

Bijdrager
    SanderNL

Je zou eens kunnen proberen om op iemand anders zijn router wifi te gebruiken. Het lijkt erop dat het met wifi te maken heeft aangezien ie op GPS alleen wél de juiste locatie weer geeft. Dan sluit je in ieder geval uit dat het een probleem van je Iphone is. Gebruik je een proxy?

Bijdrager
    MacMartino

gps bepaling binnen het huis werkt vaak niet, omdat het signaal niet sterk genoeg is. Ga je fietsen, dan vindt ie het uiteraard wel.

Bijdrager
    rdesign

Aha, je hebt wel gelijk, buiten het huis doet hij het wel gewoon. Maar als ik bijv. 10 meter voor mijn voordeur ga staan doet hij het weer niet. Ik moet echt van mn huis wegzijn. Maar, i.i.g, bedankt voor alle antwoorden! Ik weet genoeg!:D

Bijdrager
    Nikita

Gelukkig weet je thuis wel waar je bent, neem ik aan :wink:

Bijdrager
    MrHammond

Het zou kunnen dat iemand in India een router heeft met hetzelfde MAC-adres, of (waarschijnlijker) ooit per ongeluk jouw MAC-adres heeft ingevoerd op http://www.loki.com . Binnenshuis heeft de iPhone geen GPS signaal (laat dat “slechte ontvangst maar weg, onder een dak heb je gewoon geen ontvangst), dus probeert-ie aan de hand van geregistreerde routers in de omgeving je plaats te bepalen.

Mijn tip: meld je router aan bij Loki, na 1-2 weken doet-ie het weer:-)

Bijdrager
    baziel

eventjes off-topic omdat ik geen nieuw wil maken:

als “locatievoorzieningen” aanstaat in de instellingen verbruikt die gps chip dan batterij als ik die niet gebruik? (bv muziek luisteren, of een spelletje spelen)?

Het klinkt als een domme vraag maar ik ben er niet helemaal zeker over.
    Ik weet wel dat die batterij verbruikt als ik kaarten bv gebruik :evil:

Bijdrager
    Oost

Ja dan verbruikt ie dacht ik gewoon batterij, je kunt het beste locatievoorzieningen uit zetten bij instellingen. Als je dan daarna even snel bij je “kaarten” app moet, gaat de locatievoorzieningen vanzelf weer aan.

Bijdrager
    rdesign

Damn, wist ik niet eens, ik dacht dat hij pas ging ‘vreten’ als hij vraagt om ‘…… wil je locatie gebruiken’:o
    Ik zet het nu wel effe uit dan.

Verder, iedereen bedankt, ik ga me nu even aanmelden op Loki!:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.