6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Col

Locatiebepaling iMac werkt niet!

Ik heb dit probleem al eens aangekaart maar vermits ik er nog steeds mee zit probeer ik het eens opnieuw. Er zijn misschien mensen bijgekomen die een oplossing weten.
    Kort samengevat: m’n iMac vindt zijn locatie niet. Alles wat aangekruist moet zijn is dat ook (denk ik)
    Sinds mijn vorige post hierover heb ik een andere router (KPN Experia Box V10) en een andere iMac. Eigenlijk het enige wat nog hetzelfde is is het probleem.
    De Macbook Air vindt ook zijn locatie niet, de iPhone en iPad wel.
    Uiteraard kan ik ook in Kaarten de positie niet bepalen maar ook niet in Google maps.
    Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    KarelWillem

Het kan toeval zijn, maar laatst trof ik ook al iemand die tiffs probeerde te uploaden naar dit forum.

Dat werkt dus niet, jpg en png zijn de formaten die je daarvoor gebruikt.

Het is overigens verre van handig als je voor eenzelfde probleem weer een nieuw topic aanmaakt.
    Ik kan alleen je andere topic niet vinden(?)

Bijdrager
    Col

Beste KarelWillem,

Jouw opmerking i.v.m. een nieuw topic aanmaken is misschien wel waar. Had het anders moeten doen.

In ieder geval vorige topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/locatievoorzieningen-imac/

PS: ik zie de afbeeldingen die ik plaatste trouwens goed, hoor.

Bijdrager
    GoeieDag

Met de iMac misschien wat moeilijker, maar ga eens met de MB Air de deur uit, naar een koffietent of zo en gebruik daar WiFi. Doet ie het dan wel?
    En voor de iMac: misschien even op het WiFi netwerk van de buren inloggen, als die je willen helpen.

Bijdrager
    Col

MB is van m’n vrouw, dus niet zo vanzelfsprekend om er even mee op stap te gaan, ze heeft’m dikwijls nodig. Maar ├íls het probleem zich buitenshuis niet voordoet, wat is dan de reden dat ik hier thuis de locatie niet kan bepalen? Het is knap vervelend bijv. ivm de routeplanner.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    GoeieDag

De reden is dat jouw WiFi netwerk (router) niet is opgenomen in een positie-database.
    Gebruik je geen smartfoon thuis?

http://gps.about.com/od/glossary/g/wifi_position.htm

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.