14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    DushiTerra

Goedemorgen, – middag of wellicht goedenavond,

er is iets vreemds aan de hand. Wanneer ik in Safari, of welke andere browser iets opzoek, bevind ik mij vrijwel  standaard in Israël, terwijl zover ik mij kan herinneren – en dat is heel ver – deze locatie nooit heb opgegeven. Dit gebeurt op de iMac, de iPad en de iPhone

Dat betekent bovendien, dat er nog wel eens Hebreeuwse pop-ups verschijnen.

Heeft iemand een idee hoe dat kan en hoe dat eventueel te verhelpen is?

Bijdrager
    TheBigZ

Wie is jouw Internet provider?

Gebruik je een VPN?

Bijdrager
    DushiTerra

Caiway. Ik gebruik op sommige apparaten VPN

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je het probleem ook als je VPN niet gebruikt?

Bijdrager
    DushiTerra

Ik zal het eens proberen en het resultaat publiceren.

Sleutelbeheerder
    Night

Mij lijkt ook dat je een Israëlische VPN server gebruikt. Een puntje dat me daarbij te binnen schiet is dat een server zo ver weg niet erg bevorderlijk is voor je internetsnelheid. Wellicht dat je binnen je VPN-instellingen kan kiezen voor een (snellere) server dichter bij huis?

Bijdrager
    DushiTerra

Tot nu toe heeft VPN uitschakelen succes. Bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    GoeieDag

Top dat je nog even feedback geeft! 👍🏻

Bijdrager
    DushiTerra

Een fantastisch nieuwjaar voor alle forumleden.

Toch nog een klein probleem. Als ik nu bijvoorbeeld een video op YouTube bekijk (o.a. YogaPlaza) , zowel op de iPhone, iPad als op de iMac verschijnen er nog steeds popups in het Hebreeuws. Mijn locatie is op dat moment Israël. Heb inmiddels ook de Help Community van YouTube hierover bericht,

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat is toch logisch DushiTerra? Als je een VPN gebruikt in Israël dan zit je vanuit die website gezien in Israël. Nogal wiedes dat je dan lokale advertenties te zien krijgt, in het Hebreeuws dus in jouw geval. En jij ook de beste wensen 🥂!

Bijdrager
    DushiTerra

VPN is uitgeschakeld.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

DushiTerra op 5 januari 2021 om 10:59
    Mijn locatie is op dat moment Israël.

Hierdoor dacht ik dat je bedoelde dat ie nog steeds aan stond… Maar goed: als je VPN uit staat en je ziet nog steeds lokale advertenties is dat ook niet heel gek. Waarschijnlijk heeft Youtube je met cookies o.i.d. gekoppeld aan Israël. Probeer je Youtube website data eens te verwijderen (zie hier bij ‘cookies en cache gegevens individuele sites’), misschien helpt dat. Kijk ook even op https://www.whatismyip.com om zeker te weten dat je een Nederlands IP nummer hebt, en de VPN niet stiekem nog actief is op de achtergrond.

En ehh: best prettig toch, dat je de advertentie niet kunt lezen?! 😄

Bijdrager
    DushiTerra

Alles aangepakt zoals voorgesteld. Had al veel hiervan eerder ondernomen. Ben benieuwd of gezet werkt. Inderdaad heel fijn dat al die advertentieshit niet te lezen is.

Groet.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.