14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Castille

Locatie recente foto's ingebouwde webcam MacBook

Weet iemand waar de foto’s die je maakt met de ingebouwde webcam van de MacBook worden opgeslagen? Als ik bij een messengerprogramma als Telegram een foto maak, verschijnt een venster met links ‘standaard’, ‘recent’, ‘camera’ en ‘andere’. De foto’s die je maakt bij ‘camera’ slaat hij op bij ‘recent’. De foto’s die je ziet bij ‘recent’ kan je echter niet verwijderen. Weet iemand waar deze foto’s worden opgeslagen, zodat ik ze kan verwijderen?

Bijdrager
    Afroman

Staat dat niet bij photo booth?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik ken het programma niet, maar kun je niet rechtsklikken op de foto om dan „Toon in Finder” te kunnen kiezen?

Bijdrager
    Castille

Telegram is een messenger zoals Whatsapp. Doet er op zich niet zoveel toe. Gaat meer om het mechanisme dat je een foto maakt met de ingebouwde webcam en je dan de foto’s die recente gemaakt zijn niet kan verwijderen.

Er verschijnt bij rechtsklikken helaas geen menu. Zie bijlage

Bijdrager
    Castille

Bijdrager
    GoeieDag

Niet in betreffende programma zelf?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Castille op 09 maart 2015

Telegram is een messenger zoals Whatsapp.

Je zegt dat alsof je denkt dat ik Whatsapp ooit ook maar eens gezien heb;)

TDoet er op zich niet zoveel toe.

Mee eens:)

Er verschijnt bij rechtsklikken helaas geen menu.

Dat schiet niet op. Wat doet het linkerknopje onder de foto’s? Het lijkt een soort „Wijzig”-knopje te zijn, misschien dat je daarmee ook kunt kiezen om een foto te verwijderen?

Bijdrager
    Castille

Je zegt dat alsof je denkt dat ik Whatsapp ooit ook maar eens gezien heb;)

Beroepsdeformatie. Had ik natuurlijk nooit mogen aannemen:-?

Dat schiet niet op. Wat doet het linkerknopje onder de foto’s? Het lijkt een soort „Wijzig”-knopje te zijn, misschien dat je daarmee ook kunt kiezen om een foto te verwijderen?

Daarmee kan je de grootte wijzigen en wat effecten toevoegen aan je foto. Verwijderen helaas niet…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Castille op 10 maart 2015

Beroepsdeformatie. Had ik natuurlijk nooit mogen aannemen:-?

Kijk, als je nu „ICQ” gezegd had, dát is tenminste iets uit mijn tijd;)

Castille op 10 maart 2015

Daarmee kan je de grootte wijzigen en wat effecten toevoegen aan je foto. Verwijderen helaas niet…

Hmm … Is dit het betreffende programma? In dat geval is de broncode beschikbaar en zou daaruit te achterhalen moeten zijn hoe en waar de afbeeldingen bewaard worden. Helaas zijn er twee versies die op een Mac werken: Messenger for Telegram OSX en Telegram Desktop, en je hebt niet vermeld welke je precies gebruikt.

Bijdrager
    Castille

Ai… Broncode…. Daar ga ik afhaken8-O . Dus als jij er via de broncode achter kan komen ben ik blij!

Ik heb in ieder geval de OSX-versie,

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daar heb ik ook niet echt zin in:) Er moet een andere manier zijn — heb je al geprobeerd om gewoon door ~/Bibliotheek/Application Support te gaan neuzen om te zien of er misschien een map instaat waar Telegram z’n gegevens in bewaart?

Bijdrager
    Castille

Ik ben gaan speuren, maar kan nergens iets vinden. Dark Secrets of Telegram….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heeft dat programma een gebruikersforum of iets dergelijks waar je deze vraag zou kunnen stellen? De kans dat er daar iemand zit die het weet is groter dan hier, denk ik.

Bijdrager
    Castille

Heb ik niet kunnen vinden, maar ik zie wel dat ze via een Twitteraccount vragen beantwoorden. Ik ga het daar wel eens proberen. Dank voor de moeite!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.