3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iDeMi

Locatie oude iTunes library blijft bewaard

Hoi,

Sinds ruim ben ik gelukkig overgestapt van Windows naar Mac OS X 10.6. Daarbij heb ik mijn iTunes library 1-op-1 overgezet. Dit is allemaal zonder problemen gegaan. Echter, nu merk ik het volgende op.

De locatie van mijn library op Windows was, en nadat ik deze heb overgezet op mijn Mac, …/iTunes/iTunes Music. Op de Mac heb ik de locatie gewijzigd naar het origineel locatie …/iTunes/iTunes Media.

Alles werkt maar alleen iTunes vindt het blijktbaar toch nog nodig om de folder …/iTunes/iTunes Music aan te maken (welke helemaal leeg is en ook weer wordt aangemaakt als ik deze verwijder) plus het backup bestand iTunes Music Library.xml. In dit bestand bevat de key Music Folder wel de juiste folder file://localhost/Users/dennis/Music/iTunes/iTunes%20Media/. Ook de media bestanden hebben allemaal deze juiste locatie.

Kan iemand mij vertellen waar deze “verkeerde” informatie is opgeslagen en hoe dit kan rechtzetten naar de juiste folder …/iTunes/iTunes Media?

Met vriendelijke groetjes,

Dennis

Bijdrager
    Yaris

Waarom wil je zitten knoeien in de mappen die iTunes aanmaakt? Laat iTunes gewoon zijn werk doen anders krijg je problemen.

Bijdrager
    Pieterr

Tip: wijzig zelf nooit de locatie van de iTunes data via de iTunes preferences.

Hoe dan wel?

Start iTunes op met de Alt/Option toets ingedrukt, en browse naar de map waar je “iTunes Library” bestand staat.

Nog een tip: ga zelf geen mappen weggooien in je iTunes map, maar laat het beheren van de inhoud daarvan lekker aan iTunes over.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.