9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kaki

Locatie bepalen met ‘Kaarten’ op iPod Touch

Hallo mede-OMT’ers!

Sinds kort ben ik een tevreden iPod Touch 16GB bezitter. Alles werkt gewoon super!
    Ik heb echter wel een klein probleemje… Als ik ‘Kaarten’ aan klik en druk op locatie bepalen (rechts onderin), krijg ik de melding:
    ‘Locatie kan niet worden bepaald’.
    Ik heb wel Wi-Fi aan, en dat werkt, want ik kan gewoon internetten en apps downloaden.

Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    martijnkoemans

Er zit geen GPS (Locatiebepaler) in jou Touch

Bijdrager
    Afroman

In geen enkele touch.
    Maar met 3.0 is het mogelijk om accessoires via de dock-connector te gebruiken. Misschien dat je in de toekomst GPS antennes krijgt voor de touch.

Moderator
    Koen van Tongeren

Nou, als ik me niet vergis zou de Touch wel degelijk locatie moeten kunnen bepalen aan de hand van wifi-netwerken: http://www.cellphonedigest.net/news/2008/01/iphone_ipod_touch_now_uses_wif.php

Als ie in dit geval geen locatie kan bepalen betekent dat volgens mij gewoon dat er geen ge-mapte wifi-netwerken in de buurt te vinden zijn. Volgens mij lopen we op dit punt achter op de VS. Ik vraag me af of er überhaupt al gewerkt is in Europa aan deze dienst.

Bijdrager
    mtooster

Het iPhone OS gebruikt de diensten van Skyhook Wireless om de locatie te bepalen. De iPhone heeft natuurlijk nog de GPS ontvanger, de genoemde dienst is de ‘Assisted’ in Assisted-GPS (of aGPS)

Je kunt je eigen WiFi acces point aan hun doorgeven door het mac-addres van je accespoint en de precieze locatie daarvan op te geven op de onderstaande site. Na één á twee weken is dat verwerkt.
    Vervolgens als je weer verbonden bent met dat wifi-netwerk dan wordt je locatie exact bepaald op de aangegeven plaats van het accespoint.

http://www.skyhookwireless.com/howitworks/submit_ap.php

Bijdrager
    Misja

Of misschien moet je Locatievoorzieningen even aanzetten?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb me aangemeld voor de lokatiebepaling en mijn huidige lokatie word direct gevonden nu.

Bijdrager
    Kaki

Harstikke bedankt allemaal! Ik ga me nu aanmelden. :D

Bijdrager
    Mr. Nathan

Aangemeld!

goeie tip!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.