-
Daar kun je het beste .load() voor gebruiken of .loadVariables()
Ik heb het gebruikte om XML mee te lezen, maar in feite verschilt het allemaal niet zoveel.Het ziet er dan ongeveer zo uit:
[code:1:a97ccdbfed]
document.onLoad = myLoadHandler;
document.load("fileName.xml");function myLoadHandler(success) {
if (success && document.status == 0) {
//hier (verwijzing naar) functie die waarde uit variabele ‘document’ haalt
xmlToArray(document);
} else {
trace("not ok");
}
}
[/code:1:a97ccdbfed]Hiermee heb je de file in Flash binnengehaald als object genaamd ‘document’. Om vervolgens de waarde uit dat object te halen check je het object met .nodeValue.
Hieronder zie je een voorbeeld waarbij .nodeValue() gebruikt wordt om een XML object om te zetten naar een array (is makkelijker mee te werken dan zo’n XML object)
Nevermind de timeTag enzo, die waren specifiek voor een flashfilmpje die ik gemaakt had. In dit geval zijn het strings waartegen de nodeValue vergeleken wordt.[code:1:a97ccdbfed]
function xmlToArray(xmlDoc):Void {
if (xmlDoc.hasChildNodes()) {
for (var i:Number = 0; i<xmlDoc.childNodes.length; i++) {
if (xmlDoc.nodeName == timeTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else if (xmlDoc.nodeName == distanceTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else if (xmlDoc.nodeName == startGameTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else if (xmlDoc.nodeName == connectionLostTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else if (xmlDoc.nodeName == endGameTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else if (xmlDoc.nodeName == hotSpotTag) {
Nodes.push(xmlDoc.nodeName);
Nodes.push(xmlDoc.childNodes[i].nodeValue);
} else {
xmlToArray(xmlDoc.childNodes[i]);
}
}
}
}
[/code:1:a97ccdbfed]groetjes
Jacques
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.