4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Burdy1999

Livestream

Hallo allemaal,

Ik wil over een paar maanden een live stream uitzenden via internet maar ik ben opzoek naar een programma waarmee ik GRATIS het kan uitzenden maar ik wel mee kan veranderen van camera. (Dan zat ik te denken om ca. 3 camera’s te gebruiken.) Het programma moet kunnen draaien op een iMac. Iemand tips of ervaring? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Bianco

boinxTV?

Moderator
    Koen van Tongeren

Allereerst; een programma zendt niet uit, maar stuurt het signaal slechts naar een server. Het regelen van de gratis stream moet je dus elders zoeken. YouTube biedt deze service voor partners of je kunt kijken naar diensten als Ustream.

Gebruik je Ustream, dan kun je kiezen voor Ustream Producer als software. Je hebt wel de pro-versie nodig om meerdere camera’s te kunnen gebruiken. Alternatieven zijn Wirecast of BoinxTV.

Denk wel aan het volgende als je bijv. USB-camera’s gaat gebruiken: elke camera heeft een eigen bus op de computer nodig. Ongeacht hoeveel USB-poorten je hebt op je iMac, er zal maar één camera herkend worden. Een tweede zul je bijvoorbeeld via Thunderbolt moeten aansluiten. Als derde camera kun je de interne iSight-camera van je iMac gebruiken.

Bijdrager
    P3t3r

Beste Burdy1999, neem contact op met WebCam.NL want zoals je kan zien hebben ze veel ervaring met LIVE streams zonder reclame zoals Ustream en de LIVE streams zijn ook te zien op android en iOS bekijk http://hdtv.webcam.nl/dam/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.