5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Deenite

Livestream FOSCAM niet functioneel op Macbook Pro

Beste

De fokker van onze nieuwe pup biedt een livestream aan via foscam maar ik krijg maar geen beeld.
    Het adres is het volgende: http://81.82.212.150:8088
    Bovenaan zie je in het blauw onderlijnd normaal verschijnen ‘download plugin’. Dat heb ik uiteraard gedaan maar dat werkt niet. (Chrome)
    Heb dan Safari geprobeerd maar ook zonder resultaat; na download van plugin vraagt ie om de plugin te ‘updaten’ maar dan nog werkt het niet.
    Zou iemand mij kunnen helpen aub?

Omwille van privacy redenen mag ik de login en wachtwoord niet geven omdat dit slechts een beperkte capaciteit heeft van aantal viewers.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Foscam IP camera’s zijn vreselijke dingen. Heb er ook eens mee moeten werken, je merkt meteen waarom die dingen zo goedkoop zijn in vergelijking tot de concurrentie. Maar goed, daarmee ben je niet geholpen.

Je kan proberen rechtstreeks in te tappen op de MJPEG stream. Dit gaat via de volgende URL:

http://81.82.212.150:8088/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=GEBRUIKERSNAAM&pwd=WACHTWOORD&
    Uiteraard even GEBRUIKERSNAAM en WACHTWOORD vervangen door de juiste waarden. Deze stream kan je in Quicktime of VLC ofzo openen.

Andere mogelijkheid is om het via Windows te proberen, daar zal het waarschijnlijk wel werken.

Bijdrager
    Deenite

Dank voor je antwoord Waffle.

Het werkt inderdaad via de link die je me geeft maar dat zijn screenshots. Hoe krijg ik ze nu in de vorm van een stream? In VLC heb ik het gedaan zoals je kan zien op de onderstaande foto maar dat werkt niet echt in de vorm van een stream. Eerder een beeld dat 10 sec toont (niet bewegend, dus screenshot) en dan terug uitvalt.

Bijdrager
    meesje

Met mijn Foscam C1 camera had ik hetzelfde probleem. Na het downloaden en installeren van de plugin, bleef Safari (maar ook Chrome) vragen om te updaten. Via de chat op de website van Foscam heb ik dit probleem voorgelegd. Ze stuurden mij een link om (kennelijk andere) plugin te downloaden. Deze kreeg ik wel succesvol geinstalleerd.

Dus mijn advies: neem via de chat contact op met Foscam.

Bijdrager
    LighScan
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.