6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    xpa

Livestream Eerste Kamer volgen op de Mac – hoe?

Ik probeer de livestream van de eerste kamer te volgen op mijn Mac, maar tot nog toe zonder resultaat. Ik heb het geprobeerd met QuickTime, met Movist en met VLC.

QuickTime en Movist doen helemaal niks, VLC geeft alleen het geluid weer.

Wie weet hoe het wel werkend is te krijgen? Moet ik nog iets extra’s installeren?

Bijdrager
    Bianco

Ik krijg in de browser gewoon een audio file die ik kan beluisteren.(Niet live). Misschien komt het (ik zeg maar wat) omdat er nu niet vergaderd wordt? Je hebt het over de Eerste Kamer, en die vergaderen alleen op dinsdagmiddag.

Bijdrager
    csteelooper

Ik krijg ‘m live. Ik heb Flip4Mac ge├»nstalleerd; ik zie in de link ook erg veel verwijzingen die zeggen dat het om een WMA-stream gaat. VLC kan die dingen meestal afspelen, maar niet altijd. Flip4Mac doet het wel altijd, al moeten bepaalde links rechtstreeks in Quicktime (7) geopend worden. Kopieer daartoe de link naar het klembord en open vervolgens Quicktime 7. Als je op [command]+u drukt, verschijnt het volgende venster (in mijn geval is de link reeds ingeplakt):

Plak de link indien nodig in het daarvoor bestemde veld en klik op OK.
    Quicktime gaat nu laden en na enige tijd verschijnt de stream:

Veel plezier ermee (uhmm… ik bedoel succes…)

Bijdrager
    Maverick9898

Ach kijk…..de voeten van Willem II. ‘Opdat ik toch altijd bij u ben.’

Bijdrager
    xpa

Bedankt voor de tips! Het werkt met Flip4Mac, al moest ik nog wel wat met de instellingen tweaken.

Bijdrager
    csteelooper

Hmmmzzz… No idea… Heb nog nooit instellingen hoeven te veranderen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.