10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

LiveBox vervangen door .. ?

Hallo,

Ik zou zeer graag mijn LiveBox van Orange (online) willen vervangen door een andere, zijn er hier mensen met ervaring welke het beste werkt.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Ceynox

Dat is (bij mijn weten) alleen mogelijk als je niet belt via Online. Verder zijn de meeste aangeboden ADSL2+ modems wel compliant.

Bijdrager
    Pasav
    ”Ceynox”

Dat is (bij mijn weten) alleen mogelijk als je niet belt via Online. Verder zijn de meeste aangeboden ADSL2+ modems wel compliant.

Ik bel idd niet via Online, dat opent dus perspectieven. Toch een kijken naar die linksys routers, lelijk zijn e alleen wel .. Alleen de draadloos is mooi afgewerkt ..:P MAar ja heb al een Extreme en Extreem N

Bijdrager
    madterol

Het is niet mogelijk om Livebox modem te vervangen voor een ander soort type ADSL2+ modem,
    de meeste DSLAM ADSL Centrale’s werken met MAC adressering.
    Je kan wel Aplpe Extreme aansluiten de LAN poort van je Livebox…

Bijdrager
    nervus
    ”madterol”

Het is niet mogelijk om Livebox modem te vervangen voor een ander soort type ADSL2+ modem,

Dat klopt, maar je kunt vaak wel het MAC-adres van de Livebox ahw nabootsen op de nieuwe modem.

Bijdrager
    JBCJanssen
    ”madterol”

In dit geval (het geval van Online) is het geen verplichting om hetzelfde MAC adres te gebruiken. Ik heb zelf een half jaartje terug de LiveBox voor een D-Link ADSL2+ (DSL-2740B) modem vervangen. Geen MAC adress cloning benodigd;)

De LiveBox werkt op FreeBSD (zelfde basis als MacOSX), jammer om te zien dat ze het zo om zeep geholpen hebben…

Bijdrager
    sypie

Sterker nog: Ik wil dat waardeloze apparaat helemaal niet, heb em daarom ook teruggestuurd. Ik werk nog steeds met mijn Thomson Speedtouch 510. Dan maar geen ADSL2 snelheden.

In principe kun je bij online iedere willekeurige ADSL2 modem gebruiken.

Bijdrager
    Ratz

Ik heb al een hele tijd de Livebox en er hangt een iMac en een MBP en nu ook een iPhone aan. Ben er eigenlijk best tevreden over; waarom wil je hem weg?
    PS Ik heb eigenlijk nog nooit een andere dan de livebox gehad; dus ik ben wel benieuwd..

Bijdrager
    Tomaat

Als je niet veeleisend bent op het gebied van zelf inrichten van je netwerk, dan is een Livebox best overkomelijk. Ben je wat meer eisend dan doe je er verstandig aan dit gedrocht niet in huis te halen.

Daarbij is hij erg gevoelig voor veel openstaande verbindingen. (lees: bij gebruik van Bitorrent gaat hij op z’n bek)

Bijdrager
    djpwich

Je moet er ook rekening mee houden of je ook telefonie van Online hebt via de LiveBox.
    Daarvoor moet de vervangende router dan ook nog geschikt zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.