-
”Ceynox”
Dat is (bij mijn weten) alleen mogelijk als je niet belt via Online. Verder zijn de meeste aangeboden ADSL2+ modems wel compliant.
Ik bel idd niet via Online, dat opent dus perspectieven. Toch een kijken naar die linksys routers, lelijk zijn e alleen wel .. Alleen de draadloos is mooi afgewerkt ..
MAar ja heb al een Extreme en Extreem N
”madterol”Het is niet mogelijk om Livebox modem te vervangen voor een ander soort type ADSL2+ modem,
de meeste DSLAM ADSL Centrale’s werken met MAC adressering.
Je kan wel Aplpe Extreme aansluiten de LAN poort van je Livebox…Dat klopt, maar je kunt vaak wel het MAC-adres van de Livebox ahw nabootsen op de nieuwe modem.
”madterol”Het is niet mogelijk om Livebox modem te vervangen voor een ander soort type ADSL2+ modem,
de meeste DSLAM ADSL Centrale’s werken met MAC adressering.
Je kan wel Aplpe Extreme aansluiten de LAN poort van je Livebox…In dit geval (het geval van Online) is het geen verplichting om hetzelfde MAC adres te gebruiken. Ik heb zelf een half jaartje terug de LiveBox voor een D-Link ADSL2+ (DSL-2740B) modem vervangen. Geen MAC adress cloning benodigd
De LiveBox werkt op FreeBSD (zelfde basis als MacOSX), jammer om te zien dat ze het zo om zeep geholpen hebben…
Als je niet veeleisend bent op het gebied van zelf inrichten van je netwerk, dan is een Livebox best overkomelijk. Ben je wat meer eisend dan doe je er verstandig aan dit gedrocht niet in huis te halen.
Daarbij is hij erg gevoelig voor veel openstaande verbindingen. (lees: bij gebruik van Bitorrent gaat hij op z’n bek)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.