11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFeegle

Livebox, USB (SAGEM XG-703A), 10.4, eMac G4

Heeft iemand deze combi werkend gekregen? Tiger herkent het niet als Ethernet-adapter (en1) bij mij.

[update]

– systeeminfo ziet hem wel bij de usb-poorten
    – in systeemprefs heb ik een sagem-utillity (van site online.nl sagem XG 703A
    – blijkt dat is samgem xg-762N usb-ding heb

[update 2}
    voor de duidelijkheid de setup:
    – livebox werkt via notmaal draadloos met mijn iBook
    – eMac krijgt sagem dongle voor draadloze verbinding met livebox

Bijdrager
    iFredo

Ik begrijp het niet. Hoe probeer je de Livebox aan je eMac te hangen, via USB? Kan dat niet gewoon via ethernet?

De eMac heeft USB 1.1 poorten, weet je zeker dat die door de Livebox worden ondersteund?

Bijdrager
    MacFeegle

zo werkt ie nu inderdaad tijdelijk in de woonkamer, maar ik heb geen zin om een kabel door mijn hele huis aan te leggen als het ook draadloos kan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb de Livebox bedraad. Dus geen USB-draadloos geval, want dat werkt slecht. Aan de Livebox heb ik een Airport Express gekoppeld en die zendt het signaal draadloos door. Verdere andere Mac en OS, maar ook in de handleiding van de Livebox staat vermeld dat deze opstelling de beste is.

Bijdrager
    iFredo

Deze al geprobeerd: *klik*

hier staat de driver *klik*

Bijdrager
    MacFeegle

de 703A driver levert orange/online me al, maar ze hebben me de 762N-dongle geleverd.

Bijdrager
    stijn23

Ik gebruik een ethernet ontvanger, dus het draadloze signaal van de livebox wordt omgezet naar ethernet. Dat is volledig onafhankelijk van drivers en hardware. usb ontvangertjes doen het doorgaans niet goed op een mac en halen ook geen hoge snelheid bij usb 1.1

Bijdrager
    MacFeegle

hoe stel ik het in? het hoeft het enkel te doen nl (is maar voor er bij)

Bijdrager
    iFredo

OK, we Google’n even verder en vinden:

driver voor XG-762N_Mac

als deze ook niet werkt dan adviseer ik om een goedkope dongle te kopen waarvan je weet dat’ie door Tiger wordt ondersteund.

Succes!

Bijdrager
    MacFeegle

Dank, net wat ik zocht (en niet had gevonden)

Heb hem alleen nog niet werkend met de Livebox (netwerk van de buren pakt ie wel)

PS Weet iemand wat je bij netwerkvoorkeuren moet invullen?

Bijdrager
    MacFeegle

ik geef het op. ik heb echt alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken. De handleiding van de Livebox zegt bovendien dat verbinden met de Livebox met een USB-dongle niet kan. Het zal dus wel aan de Livebox liggen (want met het netwerk van de buren maakt ie wel contact).

Als iemand dit wel werkend heeft gekregen … please post … (scheelt me een ritje naar de winkel voor een airportcard)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.