14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    art 010

livebox en airport express

Hallo, ik heb sinds een paar dagen een livebox van Orange (internet en telefoon). Ik had ‘m niet draadloos genomen want ik heb airport express. Ik dacht dat ik die, net als bij mijn vorige internetaansluiting, gewoon kon aansluiten op de modem. Maar dit blijkt dus niet zo te werken. Zowel de helpdesk van Orange als Apple Center kunnen mij niet verder helpen.

Weet iemand hoe het zodanig aangesloten kan worden dat het wel werkt en ik gewoon weer via m’n audio-installatie naar internetradio kan luisteren? Ik heb een iBook G4. Ik werk daar al jaren dagelijks mee, puur als gebruiker, maar ik ben totaal niet thuis in technotaal, dus is het mogelijk om e.e.a. uit te leggen voor een …* (*term zelf in te zullen). Alvast bedankt!!

Bijdrager
    PietjePuk

Ik heb hier thuis ook zo’n ding je moet het automatisch verdelen van IP adressen uitzetten op één van de twee. Dat was bij mij de oplossing. Ja kan dat doen door in de browser 192.168.1.1 in te typen en de instellingen te wijzigen.

Bijdrager
    art 010

bedankt voor je reactie, maar uhm, bij welke tab en hoe moet ik dat doen?

Bijdrager
    formulefan

op de airport express moet je dat uitzetten.

edit:
    dan moet je de airport admin utility hebben. Daar kun je dat waarschijnlijk instellen.

Bijdrager
    formulefan

volgens mij moet je het volgende doen.

Je sluit de livebox aan op het internet.
    Gelukt?
    Je sluit een UTP kabel aan op de livebox en op de airport express.
    Je sluit de audio kabels aan op de stereo.

Nu moet je op je mac (????) de aiport hulpprogramma draaien.
    Hier kun je alles instellen.

Gelukt?

Bijdrager
    art 010

helaas, het is niet gelukt, en erger nog, nu wordt het airportstation ook niet meer gevonden/herkend.

Bijdrager
    formulefan

misschien heb je hier iets aan.

Bijdrager
    47273

Bij mij werkt het wel, met Airport Extreme.

Opstelling: