7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    sammylvb

Livebox, Bridged Airport Express & WindowsXP = geen internet

Ik ben nu al en paar maanden aan het stoeien om een Windows XP (SP1) werkend te krijgen met mijn Airport Netwerk. Wat ik ook probeer , het lukt me niet…. ik ben dus bang dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, dus als jullie eens willen meekijken… GRAAG !

De configuratie :
    Orange Livebox welke fungeert als router met DHCP server op 192.168.1.1 .
    2x Airport Express, bekabeld (UTP) aangesloten op de Livebox, beide fungerend als Bridge (de AE’s delen dus geen IP adressen uit…) met dezelfde SIDD en een WEP-beveiling (ivm Windows XP SP1 die geen hogere klasse aankan:cry: ) , de een op 192.168.1.11 en de ander op 192.168.1.13 .

Nu werken zowel mijn MacBook als diverse WindowsMobile Devices vlekkeloos op dit systeem. In het hele huis prima ontvangst en ze schakelen moeiteloos van de ene naar de andere AE. Het werkt dus allemaal.

Behalve, als ik een Windows XP (SP1) machine met een Sitecom USB WiFi dongle aan de praat wil krijgen niet. ( Indien UTP bekabeld overigens geen probleem !) Ik heb al handmatig alles geconfigureerd tot en met de DNS’en aan toe… Perfecte ontvangst maar geen verbinding.

Als diagnose kan ik ook zien dat ie problemen heeft met het (handmatig) verstrekte IP adres 192.168.1.15 , de (handmatig) verstrekte Gateway 192.168.1.1 en het (handmatig) verstrekte subnetmask 255.255.255.0 … Als Windhoos alles zelf instelt geeft hij een IP adres uit de reeks 169.113.xxx.xxx en dan werkt het dus al helemaal niet…

Shoot me, ik kom er niet uit. Alles al 100x ingesteld en geprobeerd, maar helaas…

Zie ik wat over het hoofd ?

Grtz,

Sammy ;o(

Bijdrager
    LEXY

Je ziet over het hoofd dat het een Windows bak is…:P

Bijdrager
    sammylvb

** ZUCHT **

Dit was ook een van de hoofdredenen waarom ik geswitched ben…. maar ja, ’t zou wel handig zijn als het WEL werkt….

Grtz,

Sammy ;o)

Bijdrager
    LEXY

Heb je met de machine uberhaupt al eens draadloos kunnen internetten?
    Heb je gecheckt of ie niet verbinding maakt via een proxy server?
    Kunnen je andere machines hem wel zien in het netwerk?
    Ik wens je veel succes en misschien kun je dit probleem beter deponeren op een Windows forum.

Bijdrager
    hansenonline

misschien ook sp2 installeren op je winxp computer! ik had ook problemen met een sitecom wifikaartje op de pclaptop en als ik die met zero configuration instel kan ik via windows netwerk aanmaken gewoon met de standaard instellingen van xp sp2 inloggen op mijn airport.

Bijdrager
    dams1

misschien domme opmerking, maar herkend de PC wel de airport? Ik heb hetzelfde, alleen mijn sitecom ontvanger van de PC kan ik kiezen tussen welke wifi ik kies. Datzelfde moet ook gaan als jebij windows ” netwerk kiezen” aanklikt. Het is wel zo, dat mijn apple altijd verbinding, zowel met mijn linksys als mijn airport (voor de muziek) en bij windows hij er ” nog wel eens uitvalt”. maar dan kan ik wel weer en verbinding maken.

Bijdrager
    sammylvb

Tsja, hier blijkt dus weer het grote verschil tussen OSX en Windows….

Oplossing lag idd in gewoon HANDMATIG SP2 te installen (en niet lekker vanzelf zoals bij OS X (maar inmiddels doet ie dat dus ook bij SP2, maar ja…) ).

Nu wordt de Sitecom WL-142 ook goed gebruikt op de drivers van XP en kan ik ook WPA kiezen…

Overigens was ik er ook achter dat het hele zwikkie ook onder SP1 werkte , maar dan wel zonder beveiliging (WEP).

Nou ja, misschien iets te snel verwend geraakt aan OS X……

Thanx voor de tips, het werkt !

Grtz,

Sammy ;o)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.