7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Guez

Live trace toepassen op videos?

Beste leden,

Voor een schoolproject moet ik een music videoclip maken.
    In mijn videoclip wil ik mijn personage geillustreerd uitbeelden.
    In After Effects heb ik allerlei manieren geprobeerd en plugins gebruikt maar ik krijg niet het gewenste resultaat.

In Illustrator heb ik live trace functie op een foto toegepast en het resultaat is precies wat ik wil voor mijn videoclip.

Originele foto: http://www.guezgraphics.com/misc/foto1.jpg
    Bewerkte foto: http://www.guezgraphics.com/misc/foto2.jpg
    Gewenste vormgeving: http://www.guezgraphics.com/misc/foto3.jpg

De vormgeving die ik wil gebruiken is zoals in foto3.
    Ik wil mijn acteur voor de greenscreen opnemen en vervolgens bewerken tot dit resultaat.

Mijn vraag is dan of het mogelijk is om deze Live Trace functie van Illustrator toe te passen op een video?

(Zelf dacht ik om mijn geschoten filmmateriaal in losse frames op te slaan, dus elke jpg is dan een frame…. en vervolgens die jpg’s (frames) in illustrator te bewerken met live trace functie, dus 1 frame bewerken, en die bewerking bij al die andere frames automatisch laten toepassen. En daarna al die bewerkte jpg’s in After Effects laden zodat het weer een geheel filmpje wordt.)

Is dit een optie? of is er een makkelijkere manier?

Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld.
    Alvast bedankt!

Guez

Bijdrager
    Richele

Je hebt de live trace functie helemaal niet nodig. Je bewerkt je frames uit je video zoals je “foto2” (En je maakt er een action van in photoshop dan doet die al het werk voor je), daarna importeer je de foto’s als sequence en die zet je in een nieuwe comp1 in after effects. vervolgens maak je en nieuwe comp met je achtergrodn, daar sleep je de comp met de sequence bovenop en je zet de comp met je sequence onder “mode” op “Multiply” ( om dat te zien kan hte zijn dat je de knop “toggle switches/modes” even moet klikken).
    Ik denk overigens dat het slimmer is om de persoon tegen en witte achtergrond te filmen en niet op een greenscreen. als je het effect doet wat je wil dan heb je geen greenscreen nodig omdat je achtgrond toch wit moet zijn om hem transparant te maken.

Bijdrager
    rrkramer

Je kan ook je bron materiaal gewoon in ae bewerken, dan heb je iets meer controle.
    Wat je kan doen is in AE een luma key over je filmbestand leggen. Verander in de settings van luma key naar Key out brighter. Vervolgens kun je spelen met de Threshold om het gewenste effect te krijgen.
    Om hem echt zwart en transparant te maken moet je nog even de verzadiging saturation aanpassen.

Bijdrager
    1234

@Guez: pas even van een van duplicaten van dit topic de titel aan zodat er niet twee actieve draadjes blijven lopen, is voor veel mensen hier reden om zich voor een trein te werpen van irritatie.

Bijdrager
    Guez

@ Richele
    Bedankt voor je snelle reactie.
    In photoshop is idd een goede optie.
    Ik ga morgen test filmpjes maken voor de bluescreen/whitescreen op school,
    dan ga ik het via photoshop proberen.

Ik vraag me alleen af: Hoe krijg ik mijn film in allemaal losse frames?

@ rrkramer
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb jouw suggestie al geprobeerd met de fotos die ik al had en via AE lukt het ook idd.
    Morgen probeer ik het met de geschoten beelden.

Bijdrager
    Richele

met Quicktime player kun je losse frames exporteren met de xport functie, maar als je potopshop extended hebt dan kun jee filmpje ook zo openen en wellicht het effect ier in één keer op zetten.
    Uiteraard is het makkelijker, zoals rrkramer zegt, om het direct in after effects te doen

Bijdrager
    Guez

Hartelijk bedankt. Ik denk dat ik er verder wel uit komt;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.