17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Blaugrana

Live stats op apart beeldscherm, hoe?

Hoi,

Ik ben een website beheerder en ik zou graag op een apart beeldscherm live statistieken weergeven (via java programmatje) en eigenlijk liefst dat beeldscherm aan de muur hangen.

Nu is mijn vraag…

– Kan ik hier het best een computerscherm of tv-scherm voor kopen?
    – Hoe toon ik dat programmatje op het beeld? Via aparte computer/mac mini of via kabeltje naar mijn huidige laptop ofzo?

Bijdrager
    gtalien

Als je een klein schermpje nodig hebt zou ik een simpel computerschermpje kopen, wil je een scherm van 26″ of groter dan zou ik voor een goedkope LCD-TV gaan…

Ik weet even niet wat voor programmaatje of laptop je hebt, maar waarschijnlijk zal dat geen probleem zijn om een extra scherm aan je laptop te hangen…

Bijdrager
    Blaugrana
    ”gtalien”

Als je een klein schermpje nodig hebt zou ik een simpel computerschermpje kopen, wil je een scherm van 26″ of groter dan zou ik voor een goedkope LCD-TV gaan…

Ik weet even niet wat voor programmaatje of laptop je hebt, maar waarschijnlijk zal dat geen probleem zijn om een extra scherm aan je laptop te hangen…

Mja, maar als ik dan bijvoorbeeld met de laptop aan de andere kant van de kamer zit, dan wil ik dat de stats ook op het beeldscherm aan de muur nog te zien zijn, zonder kabel dus…

Bijdrager
    gtalien

Dan zou het idd handiger zijn om een aparte computer aan ’t scherm te hangen…

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Blaugrana
    ”1984″

You Tube filmpje

Dat is nou precies wat ik bedoel, zo vet:)

[size=9:932f73a579]<Bewerkt door moderator: plaatjes/filmpjes niet quoten AUB op de zelfde pagina>.
    [/size:932f73a579]

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Kan ik hier het best een computerscherm of tv-scherm voor kopen?

Het hangt er vanaf hoe je het scherm wilt gebruiken. De hoeveelheid licht die uit een LCD TV komt is wat beter geschikt voor kijken op grotere afstanden.

”Blaugrana”

Hoe toon ik dat programmatje op het beeld? Via aparte computer/mac mini of via kabeltje naar mijn huidige laptop ofzo?

Als je een kabel wilt/kunt trekken, is dat de simpelste oplossing. DVI-HDMI kabels heb je in diverse lengtes. Voor je Mac heb je dan nog een DVI adapter nodig.

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

Kan ik hier het best een computerscherm of tv-scherm voor kopen?

Het hangt er vanaf hoe je het scherm wilt gebruiken. De hoeveelheid licht die uit een LCD TV komt is wat beter geschikt voor kijken op grotere afstanden.

”Blaugrana”

Hoe toon ik dat programmatje op het beeld? Via aparte computer/mac mini of via kabeltje naar mijn huidige laptop ofzo?

Als je een kabel wilt/kunt trekken, is dat de simpelste oplossing. DVI-HDMI kabels heb je in diverse lengtes. Voor je Mac heb je dan nog een DVI adapter nodig.

Dan zal ik een mac mini ofzo erbij moeten kopen? Want wil niet met een kabel in me laptop vanuit bed naar de tv:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Dan zal ik een mac mini ofzo erbij moeten kopen? Want wil niet met een kabel in me laptop vanuit bed naar de tv:)

Je had niet verteld dat het voor in je slaapkamer was. Dan lijkt de keuze tussen TV of monitor me sowieso simpel. (Tenzij je altijd alleen maar naar die statistieken van je wil kijken…)

En met een Mac mini is niks mis lijkt me.

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

Je had niet verteld dat het voor in je slaapkamer was. Dan lijkt de keuze tussen TV of monitor me sowieso simpel. (Tenzij je altijd alleen maar naar die statistieken van je wil kijken…)

En met een Mac mini is niks mis lijkt me.

Ja, enkel naar die statistieken:p
    Staat nu al 20inch cinema display en een 42inch tv op men kamer…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Dan snap ik niet waarom je er ├╝berhaupt nog een scherm bij zou willen kopen…

”Blaugrana”

Nu is mijn vraag…

Bijdrager
    Blaugrana
    ”Pieterr”
    ”Blaugrana”

Dan snap ik niet waarom je er ├╝berhaupt nog een scherm bij zou willen kopen…

”Blaugrana”

Nu is mijn vraag…

Omdat ik mijn cinema display gebruik om te werken en mijn tv scherm om tv te kijken misschien?:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Blaugrana”

Omdat ik mijn cinema display gebruik om te werken en mijn tv scherm om tv te kijken misschien?:)

Zucht…

Bijdrager
    qazwsxedc

Een bed op je kamer waar je ook werkt doet sterk vermoeden dat je thuiswonend/student bent. Dan kan ik me niet voorstellen dat je websites beheert waarvoor live statistieken nodig zijn. Statistieken over belasting van computers heb je in maar heel enkele gevallen wat aan en doen zelfs dan vaak meer kwaad dan goed als je niet 100% weet waar je op moet letten (kloppen de waardes wel? is dit normaal? mag mijn CPU wel zo heet worden?). Je gaat je zorgen maken over dingen die er niet zijn en het leidt gigantisch af.

Maar als je het graag wilt: koop dan lekker een Mac Mini + scherm en houd alles 24/7 in de gaten :wink:

Bijdrager
    Blaugrana
    ”nielsr”

Een bed op je kamer waar je ook werkt doet sterk vermoeden dat je thuiswonend/student bent. Dan kan ik me niet voorstellen dat je websites beheert waarvoor live statistieken nodig zijn. Statistieken over belasting van computers heb je in maar heel enkele gevallen wat aan en doen zelfs dan vaak meer kwaad dan goed als je niet 100% weet waar je op moet letten (kloppen de waardes wel? is dit normaal? mag mijn CPU wel zo heet worden?). Je gaat je zorgen maken over dingen die er niet zijn en het leidt gigantisch af.

Maar als je het graag wilt: koop dan lekker een Mac Mini + scherm en houd alles 24/7 in de gaten :wink:

Nou dan denk je verkeerd, maargoed, ik ga daar niet verder op in;-)

Mac mini lijkt me ook de beste keus…alleen..welk scherm? Dit bijvoorbeeld?: http://www.pixmania-pro.be/be/nl/607036/art/samsung/lcd-televisie-le32a456.html

Bijdrager
    Rub3n

ik snap er geen piep van…

Wat moet iemand met een beeldscherm wat “dedicated” is aan het uitzenden van live-stats. Dit lijkt me alleen van toepassing als dit op een kantoor is voor mogelijke klanten.

Niet op je slaapkamer

*je kunt toch gerust zeggen waarom je 24/7 Of wat dan ook die stats in gaten moet houden?

Bijdrager
    Neptunus

En hij kan het gerust niet zeggen omdat het niet relevant is.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.