7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Clausewitz

Live Photos worden niet geïmporteerd door Foto's

Slechts een deel van de Live Photos op mijn telefoon wordt door Foto’s geïmporteerd als Live Photo. Het andere deel wordt als normale foto geïmporteerd. Het importeren gebeurt via de kabel. Iemand de oplossing?

Bijdrager
    McMeller

Doe je dit middels Fotolader of rechtstreeks in Foto’s? Welke versie van iOS en macOS draai je?

Bijdrager
    Clausewitz

Rechtstreeks in Foto’s. iOS 11 en Sierra.

Bijdrager
    McMeller

Oké. Weten doe ik het niet, maar die twee zijn geen broertjes en misschien zorgt de combinatie voor een issue. Dat zoek ik dan vooral aan de macOS-kant, want die loopt als het ware achter op je iOS-versie.

Overigens kunnen je apparaten dan ook iOS 12 en macOS High Sierra, wellicht ook Mojave, draaien. Nog geen behoefte aan?

Bijdrager
    Clausewitz

Misschien zijn ze geen broertjes, maar ik begrijp niet waarom dat de issue zou zijn, aangezien het gros van de Live Photos wel gewoon wordt geïmporteerd. Er staan 100 Live Photos op mijn telefoon en 87 daarvan zijn zonder problemen geïmporteerd. Maar van een reeks Live Photos die achter elkaar zijn genomen, is slechts een deel als Live Photo geïmporteerd en de rest als normale foto.

En ja, wel behoefte aan die upgrades. Dat is juist de reden dat ik de foto’s aan het importeren ben. Ik wil ze namelijk van mijn telefoon halen voordat ik een back-up ervan maak, omdat anders de foto’s meegenomen worden in de back-up en zo onnodig ruimte innemen op de beperkte ruimte op mijn harde schijf.

Bijdrager
    McMeller

Sorry voor de late reactie, ik had die van jou nog niet opgemerkt.

Tja, ik volg je beredenering wel. Ik zou ook geen problemen verwachten, vooral omdat het grootste gedeelte wel lukt. Maar goed, het is nu eenmaal een feit dat versies niet altijd op ieder detail compatibel met elkaar zijn. Het is echt onmogelijk om dat voor ieder detail te weten en onthouden, dus ik kan het niet specifiek onderbouwen.

Het is gewoon een heel realistisch idee dat het niet lukt doordat de macOS-versie (en dus de versie van Foto’s), net niet helemaal samenwerkt met sommige foto’s die gemaakt zijn in een nieuwere versie van iOS. In feite verlang je nu backward compatibility van alle functies in iOS 11, zodat die allemaal werken met een oudere versie van macOS. Niemand hoefde op macOS Sierra te blijven, iedereen kon naar High Sierra, wellicht Mojave. En niemand hoefde op iOS 11 te blijven, iedereen kon naar 12. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is wel denkbaar dat daardoor aan deze combinatie voorbij is gegaan. Misschien is daar anders mee omgegaan bij de combinatie van macOS High Sierra met iOS 12, omdat niet iedereen naar Mojave kon.

Maar goed, wat doet dat alles ertoe… Goed dat je wilt updaten. Heb je ruimte om toch een backup van je iPhone te maken voor het geval het misgaat? Dan zou ik dat doen, en hem daarna bijwerken. Misschien lukt het daarna meteen. Zo niet, werk je vervolgens eerst je Mac bij.

Ander zijspoor: hoeveel foto’s heb je? En heb je er niet hoogstens een paar euro per maand voor over om alles op iCloud te bewaren en voortaan nooit meer te hoeven synchroniseren?

Bijdrager
    Clausewitz

Ik ga nu maar handmatig door mijn foto’s heen om te kijken of er nog meer import-problemen zijn. De foto’s die problemen opleveren zal ik wel op een andere manier (bijv. airdrop) importeren. Dan kan ik in ieder geval updaten. Hopelijk is het probleem dan verdwenen.

Tot nu toe geen behoefte gehad aan extra ruimte op iCloud, omdat dit vooralsnog prima voor mij werkte.

Ik stuit nu wel op een ander probleem: bij een fiks aantal foto’s op mijn telefoon staat een verkeerd tijdstip. Daarnaast staat bij een aantal andere foto’s dat is geïmporteerd een verkeerd tijdstip in Foto’s. Enig idee hoe dat kan?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Clausewitz.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Clausewitz.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.