8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Floris-Pascal

Live Mail in Apple Mail

Mijn @live.nl e-mailadres werkte nooit echt goed in Apple’s Mail programma. Maar na de update naar OS X 10.11 is het drama compleet. Omdat dit e-mailadres via Mail weer eens geen post kon ophalen verwijderde ik het account, om het vervolgens opnieuw toe te voegen. Toeval wil dat mijn @live.nl adres ook mijn Apple ID is. Daarom kreeg ik een melding: het kon niet worden toegevoegd, omdat het al bestond. (Omdat iCloud nu ook ineens bij ‘Accounts’ staat (ingeschakeld of niet), moet ik blijkbaar hiermee mail van mijn @live.nl adres versturen en ontvangen. Maar dat werkt niet.)

Op zich wil ik dit @live.nl e-mailadres best uit mijn leven bannen, zo vaak gebruik ik het niet. Maar ja, het zit aan mijn Apple ID vast. Natuurlijk kan ik dat veranderen, maar waarmee dan? Een ander @live.nl adres zal dezelfde problemen opleveren; het aloude e-mailadres van mijn internetprovider wil ik liever ‘los’ houden in Mail; en mijn iCloud e-mailadres kan kennelijk niet mijn Apple ID worden. Help!

Zie hier twee afbeeldingen van de situatie. Zowel de inkomende als uitgaande server kan ik bovendien niet wijzigen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Floris-Pascal.

Bijdrager
    anoniem

Probeer het eens met Thunderbird. Gratis en helemaal niet slecht. Van de betaalde (en overigens bepaald niet dure) varianten kan ik Airmail en Postbox aanraden.

Bijdrager
    Floris-Pascal
    BomC op 07 oktober 2015

Probeer het eens met Thunderbird. Gratis en helemaal niet slecht. Van de betaalde (en overigens bepaald niet dure) varianten kan ik Airmail en Postbox aanraden.

Beste BomC,

Bedankt voor je suggestie, maar ik zou het euvel graag in Mail willen oplossen.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat een mail adres onderdeel van de Apple ID is, wil toch helemaal niet zeggen dat je dat mailadres verder ook moet gebruiken. Het is gewoon een naam, meer niet.

Bijdrager
    iMad

Als je bij Systeemvoordeuren / iCloud, Mail uitschakelt, dan zou je je Live mail toch kunnen toevoegen, bij Systeemvoordeuren / Internet accounts.

Bijdrager
    Floris-Pascal

Hallo iedereen,

Op de één of andere manier heb ik mijn @live.nl e-mailadres weer op de oude manier toe kunnen voegen in Mail. Maar daarmee treedt ook het aloude probleem weer op: het werkt gewoon niet. Vaak time-out bij het ophalen van mail. Hoe kan het toch dat alleen dit e-mailadres niet goed wil werken in de Mail app van Apple, maar wel in dezelfde app op mijn iPhone? Zowel ophalen als verzenden met @live.nl adres levert op mijn Mac problemen op: het duurt ofwel heel lang om iets te verzenden/ontvangen, of het lukt helemaal niet. Sommigen hier opperden een ander mail app te gebruiken, maar ik zou liefst een oplossing vinden voor mijn huidige Mail app. Alvast bedankt!

Overigens, voor het toevoegen van mijn Live account gebruik ik dit stappenplan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Floris-Pascal. Reden: toevoeging

Bijdrager
    Floris-Pascal

Niemand die me kan helpen?:(

Bijdrager
    VxP

Ik zat met hetzelfde probleem.
    Het stappenplan klopt met wat ik heb gedaan, op het wijzigen van .nl naar .mac na.

Live mail geeft vaak problemen, ook met wachtwoorden die ineens niet meer werken. (Microsoft rommel hè)
    Ik had als imap server die van Live ingesteld maar daar loopt het ook voor geen meter. Nu weer de default outlook.com servers.
    Tot zover draait het maar ik verwacht wel weer problemen.

Ik denk dat je hier verder niets aan kunt doen en dat de problemen te maken hebben met de imap server vanOutlook.

Ook de Apple medewerker (apple care) heeft mij geen andere oplossing kunnen geven.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.