8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    PimPamPet

Little Snitch of Firewalls algemeen en Donkey netwerk

Ik heb Little Snitch (LS) geïnstalleerd om voor sommige programma’s de uitgaande connecties stop te zetten. Nu gebruik ik mlMac veel en LS vraagt bij iedere connectie of het toegestaan mag worden. Na zo’n 100x op Toestaan te hebben gedrukt wordt je hier toch wel moe van. Een algemene regel om alle connecties toe te staan heb ik gemaakt maar LS schijnt het niet te snappen. Is er een manier om dit soort filesharing pragramma’s continue toestemming te geven?

Moderator
    Adriaan Mol

Volgens mij is het mogelijk in Little Snitch om specifieke programma’s altijd toegang te laten vernemen tot het openen van connecties.. bekijk de voorkeuren eens..

Bijdrager
    JeePee

Je krijgt een venstertje waarin hij om toestemming vraagt, in datzelfde venstertje kun je permanent toestemming geven, ik meen ook specifiek voor alle connecties die aangevraagd worden via hetzelfde programma. Allow forever. Ook kun je aangeven Any connection, maar…

Ik vraag me overigens af of het verstandig is om alle connecties toe te staan, maar goed, het is geen doen om de een wel en de ander niet toe te staan, bovendien vergt het er veel tijd om uit te vinden wat een betrouwbare verbinding is en met welke verbinding je op moet passen. Er zitten risico’s aan programma’s als Bittorent, enzo. :? Maar ik heb zelf geen ervaring met hacken etc., dus ik kan je niet uitleggen waar je precies op moet letten etc. wel ben ik voorzichtig met dit soort programma’s sinds iemand op dit forum gehackt was, waarschijnlijk via Bittorent, meen ik.:| Firewall gebruiken helpt in ieder geval al en zorg ervoor dat je je poorten niet wagenwijd open hebt staan.
    Er zijn mensen die HenWen gebruiken naast LittleSnitch, dat programma kan aanvallen herkennen en je waarschuwen.:)

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Bij een waarschuwing krijg je deze opties:

allow
    deny

en ook

until quit
    once
    forever

en dan ook nog

any connection
    same port
    same server
    same server and port

met wat creatief gebruik van deze opties moet je een heel end komen
    alleen “forvever” zou ik niet gebruiken bij een fileshareprogramma…

Bijdrager
    Sixer

Ik laat al m’n peer-to-peer apps doen wat ze willen. De meeste zijn trouwens open source of draaien op de opensource daemons zoals giFT en mlnet, dus als je je ergens zorgen over maakt, lees de broncode maar gewoon;)

Bijdrager
    JeePee

Is het dan volgens jou betrouwbaar Joris?

Bijdrager
    PimPamPet

Bedankt voor jullie input mensen! Ik heb zoals jullie voorgesteld hebben alle Allows en Forevers gehad, maar op de één of andere manier werkt het na een herstart niet meer. Ik heb het er maar uit gegooid. De apps die naar huis bellen heb ik er dus maar afgegooid en geprobeerd alternatieven te zoeken.

Bijdrager
    Jurriaan.

Ik doe meestal bij P2P programma’s: Allow all connections until quit.
    nog nooit problemen mee gehad ofzo

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.