5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jantjeerd

Lite scribe techniek……

Weet iemand van jullie of de nieuwe iMac G5 serie reeds litescribe techniek ondersteund??

Op een DVD brandt je op de ene kant data waarna je de schijf omdraait om op de andere kant een etiket te branden.
    Windows computers zijn nu standaard al uitgerust met een dergelijke brander. Vandaar mijn vraag.

Graag jullie reactie.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat wordt niet ondersteund.

Misschien komt het nog, maar ik zou er nog even niet op rekenen.

Geblokkeerd
    Anoniem

LaCie levert al zo’n brander, dus waarschijnlijk zul je met een klein
    programmaatje ook gewoon Lightscribe kunnen gebruiken.

Je kunt alleen geen interne brander in de iMac G5 plaatsen, omdat die
    een slimline brander heeft, welke heel anders is dan de gewone branders.
    Ze zijn duurder, en naar mijn weten is daar ook nog geen lightscribe
    in te vinden.

Maar in een toren zou het denk ik wel kunnen, en anders 100% zeker weten
    in de externe lightscribebrander van LaCie:
    http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10548

Bijdrager
    klaus
    ”jantjeerd”

Windows computers zijn nu standaard al uitgerust met een dergelijke brander.

Ze zullen nog niet standaard uitgerust zijn hoor, mss een paar (duurdere) modellen uit de pc-wereld.
    Je kan ze wel al kopen (enkel van Lacie), maar ik zie er zelf het nut niet van in eigenlijk, tenzij de opdrukken van erg hoge kwaliteit zijn, en volledig in kleur. Maar ik zou er eens meer van moeten gaan opzoeken denk ik.

Bijdrager
    Pleeborstel

De iMac G5 ondersteunt nog niet eens Dual Layer, laat staan Light Scribe. Die laatste technologie zit vooral in de Pavilion-PC’s van HP, de bedenker van Light Scribe. Het grote probleem van de iMac G5 is het gebruik van notebook-componenten. Die zijn doorgaans minder snel dan de desktop-varianten en ondersteunen niet altijd de nieuwe technieken. Om die te gebruiken is een PowerMac noodzakelijk, daar die wel uit te breiden is met gewone componenten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.