13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Lipsynchonisatie VLC

Ik gebruik de nieuwste versie van VLC.

Van mijn macBook speel ik films af. De video gaat via HDMI naar de beamer en de audio van de audio-uit via een mixer naar losse speakerboxen.

Nu heb ik regelmatig last dat de audio en video niet synchroon lopen. Dat komt natuurlijk doordat de audio niet met het videosignaal naar de beamer gaat.

Eerder heb ik daar via OMT wel een (deel)oplossing in VLC voor gevonden (F en G toets). Maar dat werkt per film dus als ik meerdere films afspeel (en dat gebeurt in mijn geval altijd) is dat lastig.

Ik denk dat de audio”gap” structureel is voor de manier waarop ik dus werk. Is er nu een mogelijkheid om de lipsynchronisatie structureel aan te passen, dus dat permanent de audio/video wordt aangepast zodat ik dat in één keer goed heb voor de achterelkaar af te spelen films?

Inactief
    Anoniem

Kunt U binnen uw systeem niet ook de audio met de HDMI- kabel naar de Beamer sturen en dan het audio-signaal vanuit de Beamer naar de luidsprekers sturen ?

Een ander alternatief is om een andere Video-player dan VLC (die op zich prima is) te proberen, bijvoorbeeld Elmedia Player ?

En staan de films op de Macbook zelf, of ergens anders in uw netwerk / cloud ?

Bijdrager
    OMT-fan

Films staan op de MacBook, audio via de beamer is kwalitatief minder en de beamer hangt aan plafond,10m van de mac weg.

Wat zou Elmedia toevoegen wat VLC niet heeft?

Inactief
    Anoniem

<p class=”cite”>OMT-fan op 16 december 2019 om 16:46</p>
    Films staan op de MacBook, audio via de beamer is kwalitatief minder en de beamer hangt aan plafond,10m van de mac weg.

Wat zou Elmedia toevoegen wat VLC niet heeft?

Misschien minder Latency. Misschien moet je een compromis overwegen tussen lip-synchroon en iets mindere audio-kwaliteit.

Dus de HDMI-kabel is ook 10 meter lang ?

Bijdrager
    fred44nl

zoek je dit misschien:

Bijdrager
    OMT-fan

Die heb ik gevonden Fred44, maar is dat een structurele aanpassing of moet dat ook voor elke film opnieuw ingesteld worden? De HDMI Kabel ( superkwaliteit en driedubbel afgeschermd is idd 10 meter lang. De video is geen probleem, optimale kwaliteit.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zijn de algemene voorkeuren.

Dat kan je al instellen voordat er überhaupt een film is geopend.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb de films die in VLC worden afgespeeld opgenomen in een keynote presentatie.

Ik kan niet tijdens de Keynote presentatie met F of G de synchronisatie regelen zoals in VLC. Is er een vergelijkbare optie in keynote om de synchronisatie aan te passen (on the fly)?

Of is het presenteren van films meer te sturen met Powerpoint for Mac dan met Keynote?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. En nee.

Bijdrager
    OMT-fan

Helder!!

Bijdrager
    OMT-fan

Kan het zijn dat vetraging ook wordt veroorzaakt door een bijna lege batterij als de MacBook niet op het stroomnet is aangesloten?

Bijdrager
    Shmoo

Er zitten wel bepaalde ‘energie besparende’ features in macOS. Zoals dit in Safari. OF en hoe dit wel of niet ook zou werken in video apps weet ik niet maar ik zou er niet heel gek van opkijken als daar ook dit soort features in verwerkt zitten. Apple heeft jaren lang hun best gedaan voor hun “all day battery” slogan gedoe.

Inactief
    Anoniem

Is dit zelf niet vast te stellen door de Mac te verbinden met 220V ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.