9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

Lion wel of niet installeren op macbook 2.1

Hallo collegae,

Ik zit er over te denken om Lion op dit macbookje te gooien. Macbook 2.1 intel core 2 duo met 3 gig geheugen. Niet de nieuwste, wel mooi zwart. Toch heb ik ook een boel negatieve recensies gezien. Zijn er mensen die zeggen; ‘niet doen, want da’s te zwaar voor jouw oude bakkie’.
    Graag wat ervaringen aub..

Dank alvast!

Bijdrager
    iHam

Het zou moeten kunnen. Maar nadeel is dat lion veel van je geheugen gebruikt. Dus kun je geen zware applicaties ernaast draaien.

Bijdrager
    stavos

Ik heb een MacBook Aluminium Late 2008 (2 GHz Intel C2D, 2 GB DDR3) waar nu Snow Leopard op staat. Maar vanwege het gemis van iCloud zit ik ook sterk na te denken over een upgrade naar Lion. Wat ik vooral tegen kom is dat het werkgeheugen toch wel groter moet zijn dan (het minimale) 2 GB, om alles een beetje soepel te laten lopen. Ben dus ook benieuwd naar ervaringen van anderen met Lion in combinatie met soortgelijke hardware profielen.

Moderator
    unSOUND

Of Lion wat voor je toevoegt is de hamvraag bij een systeem wat het net kan draaien… Dus wat mis je ECHT aan iCloud ? Want ik ben juist heel blij met mijn stap terug van Lion naar Snow Leopard… En mis weinig wat dat betreft.

Bijdrager
    Mandarijntje

Ik heb Lion hier draaien (clean instal) op mijn Macbook 2.2 GHz core 2 duo uit 2007 met 4 GB werkgeheugen.
    En ik moet zeggen dat ik Snow Leopard toch een stuk fijner vond draaien. Sinds ik Lion heb merk ik toch dat mijn laptop een stuk langzamer is geworden. Graag zou ik dan ook terug gaan naar Snow Leopard aangezien Lion voor mij bar weinig toe voegt.
    Er is echter 1 ding dat me bij Lion houdt… iCloud, hier maak ik wel volop gebruik van.

Lion werkt dus wel, maar houd er rekening mee dat het allemaal wat langzamer zal gaan werken.

Bijdrager
    Asaxx112

Werkt prima voor me. Alleen is mijn situatie 2.13 2duo macbook air 4 GB en SSD natuurlijk. Ik vind het wel lekker draaien!

Bijdrager
    stavos

@unSOUND – vooral de synchronisatie functie, zodat ik niet met de webinterface hoef te werken. En functies die niet werken tussen Snow Leopard en Lion (zoals Back to my Mac).
    Maar als het systeem niet werkbaar is omdat de hardware het niet trekt, wordt het er ook niet beter op. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen.

Bijdrager
    Melbuuln

Lion draait op mijn oude mini 2.1 (Core 2 Du0 1,83Ghz) met 2 GB intern geheugen als een tierelier.
    De mini doet nu zijn werk als Multi Multi Mediaspeler.

Bijdrager
    arri

Als macbook ondersteund wordt door BigBrother (apple): gewoon installeren.

Eventuele problemen melden bij BigBrother.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.