3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Plaffie2

OSX Lion VMware Fusion 4.1.1: start / stop VMWARE via command line / LauncDaemon

Hi all,

Gloednieuw op dit forum heb ik een vraag. Ben lekker aan het stoeien met vmware fusion 4.1.1. Heb een Linux VM aangemaakt (en een XP vm maar die gebruik ik amper).

Nu wil ik dat die Linux VM opstart zodra de iMac aan gaat. Dus zodat niet in hoef te loggen. Dat lukt wel, is eigenlijk een eitje:

Als root inloggen op je computer en het volgende commando geven:

/Applications/VMware Fusion.app/Contents/Library/vmware-vmx” -x “/Users/pietje/Virtual Machines.localized/Ubuntu 64-bit.vmwarevm/Ubuntu 64-bit.vmx &

Vergeet die ‘&’ niet want anders ben je je shell kwijt en stopt de vm als je die shell killt.

Maar nu de vraag: Hoe kan ik zo’n vm STOPPEN op een nette manier? Ik kan natuurlijk wel allerlei processen killen maar dat is niet zo netjes. Iemand?

De volgende stap is natuurlijk bovenstaand commando in een shellscript zetten en een LaunchDaemon script maken dat dat shellscript aanroept.

Dank

Pla

Bijdrager
    Soepie

Je zou eens kunnen kijken naar “vmrun”;

http://www.vmware.com/pdf/vix162_vmrun_command.pdf

Ik weet zo even niet of dit met de huidige versie nog werkt, maar je kunt het proberen.

Bijdrager
    Plaffie2

DAMN!

Ik heb een script dat VMWARE mooi start. Script plaatst command in de achtergrond, dus alles draait ook als ik alle terminal windows sluit. Maar als ik dat via Launchd start, dan draait VMWARE precies zo lang als dat mijn script duurt!!!!!!!!!!! (er zit een sleep 60 in). Na 61 seconden knalt hij er weer uit. Hoe kan dat?

Heb me helemaal suf gezocht, kom er niet uit.

Script voor Launchd:
    <?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
    <!DOCTYPE plist PUBLIC “-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN” “http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd”&gt;
    <plist version=”1.0″>
    <dict>
    <key>Label</key>
    <string>com.pietje.launch.vmware</string>
    <key>Program</key>
    <string>/Users/pietje/bin/bash/com.pietje.launch.vmware.plist.sh</string>
    <key>ProgramArguments</key>
    <array>
    <string></string>
    </array>
    <key>RunAtLoad</key>
    <true/>
    <key>LaunchOnlyOnce</key>
    <true/>
    </dict>
    </plist>

Shell command to start VMWARE 4.1.1
    Meer:

# THIS ONE DOES NOT WORK: Will start VMWARE, goes to exit 0 and is then killed. (if called with launchd, from command line wordt 100% OK.
    /Applications/VMware\ Fusion.app/Contents/Library/vmware-vmx -x /Users/pietje/Virtual\ Machines/Ubuntu\ 64-bit.vmwarevm/Ubuntu\ 64-bit.vmx >> $logFile 2>&1 &x`

# THIS ONE DOES NOT WORK (backtick operator staat er wel maar valt weg op deze website):
    /Applications/VMware\ Fusion.app/Contents/Library/vmware-vmx -x /Users/pietje/Virtual\ Machines/Ubuntu\ 64-bit.vmwarevm/Ubuntu\ 64-bit.vmx >> $logFile 2>&1 &

# THIS ONE DOES WORK but will not procees untill exit 0: (backtick operator staat er wel maar valt weg op deze website):
    /Applications/VMware\ Fusion.app/Contents/Library/vmware-vmx -x /Users/pietje/Virtual\ Machines/Ubuntu\ 64-bit.vmwarevm/Ubuntu\ 64-bit.vmx &

# THIS ONE DOES WORK but will not procees untill exit 0: (backtick operator staat er wel maar valt weg op deze website):
    /Applications/VMware\ Fusion.app/Contents/Library/vmware-vmx -x /Users/pietje/Virtual\ Machines/Ubuntu\ 64-bit.vmwarevm/Ubuntu\ 64-bit.vmx & >> $logFile 2>&1

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.