7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroenvanrutten

Lion USB stick foutmelding

Bij het aanmaken van een Lion USB stick volgens de handleiding van Appletips krijg ik elke keer deze foutmelding:

Iemand enig idee hoe dit komt?

Groeten,

Jeroen

Bijdrager
    bzguy

Ik heb dat ook ooit gehad toen ik een Lion usb stick wou maken.

De fout ligt volgens mij aan het doel, daarvoor moet je niet de usb stick zelf kiezen maar de partitie.

Zoals op je foto moet je dus de partitie “Mac OSX Install Disk” kiezen als doel ipv “sandisk Cruzer” !

Probeer maar eens, als ik het me goe dherinner lag het daaraan;)

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Bedankt voor je snelle reactie, het is gelukt!. Nu kan ik met een gerust hart mijn nieuwe Vertex 3 SSD erin knallen en de superdrive eruit knallen! En uiteraard de schijven van positie wisselen voor de betere connector!

Bijdrager
    bzguy

Graag gedaan, heb er zelf ook wat zitten mee sukkelen, vandaar dat ik het nog weet;)

Welk toestel ga je upgraden ?

Zowiezo mooie upgrade, heb ik ook gedaan met mijn iMac 27″;)

Lekker snel, SSD, beklaag het mij nog geen seconde:)

Ik heb de standaard interne schijf (die 3,5″) ondertussen ook ge-upgrade naar 2 TB ipv de 1 TB standaard.

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Ik heb een MacBook Pro 13inch uit 2011. Paar weken terug al een RAM upgrade gedaan naar 8GB en ga nu mijn superdrive vervangen voor een optibay en daar mijn harde schijf van 320GB voor data inplaatsen en op de plek van mijn harde schijf een Vertex 3 SSD van 120GB plaatsen voor OS X en programma’s.

Ik ga een clean install doen op mijn SSD schijf en langzaam alle data en programma’s uitzoeken vanaf de oude harde schijf. Ik wil niet teveel troep direct kopieren naar mijn nieuwe SSD. Zo kan ik alles ook weer eens goed uitzoeken.

Nogmaals bedankt en misschien nog tips?

Bijdrager
    bzguy

waar heb je de optibay-adapter gevodnden als ik vragen mag ?

Clean install is het beste, frisse start:)

Nog een idee : plaats al je libraries (iTunes, iPhoto etc) op je gewone hd en gebruik je SSD enkel voor je OS & programma’s !

En uiteraard geregeld aan de Time Machine hangen;)

Bijdrager
    jeroenvanrutten

De Optibay heb ik op marktplaats gekocht, bij verkoper Thaan. Keurige man, prima contact gehad. Alleen zijn de advertentie’s nu even offline omdat hij is uitverkocht. 25euro ;).

Goede tip, was ook inderdaad mijn plan!

Time machine staat standaard aan, heb een harde schijf aan mijn airport extreme gehangen.

Ik ga knutselen!

:thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.