4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bobvandongen

Lion: upgrade via Apple account van een ander

Ik wil graag upgraden naar Lion. Als ik upgrade via een account van een ander. Kan ik daarna gewoon weer inloggen met mijn eigen account, kan ik mijn eigen account gewoon blijven gebruiken? Kan iemand mij adviseren?

Hartelijke groet!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, dat vormt geen enkel probleem. Zo heb ik mijn drie Macs thuis voorzien van één kopie van Lion.

Bijdrager
    bobvandongen

Hoi Niiiiiickk,

Bedankt voor je reactie! Nog even voor de zekerheid…. Op iedere Mac kun je daarna gewoon alsnog inloggen met een ander Apple Account dan het account waarmee je Lion hebt aangeschafd?

Hoor het graag!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, dat kun je zonder meer.

Ik schets het even met een voorbeeld:

Je vriend koopt Lion met het apple-id [email protected]. Hij installeert Lion dan op zijn iMac.
    Vervolgens komt jouw vriend op bezoek, logt in met zijn id in in de Mac App Store op jouw iMac.
    Dan staat er in de Mac App Store: ‘gekocht’.

Als hij dan met alt ingedrukt de Mac App Store opent, dan verschijnt er bij OS X Lion ‘download’ (gratis) en download Lion gewoon naar jouw iMac.

Bij de installatie kan het zijn dat de installatiewizard nog eens vraagt naar zijn id. Als de installatie voltooid is kun je gewoon gebruik maken van OS X Lion.

* Houd er wel rekening mee dat je op deze wijze eigenlijk illegaal bezig bent. OS X Lion, aangekocht met een welbepaald apple-id, mag enkel in huiselijke kring op max. 5 Macs geïnstalleerd worden. En kom op, zoveel is 23,95 euro toch niet?;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.