5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bunqueejump

Lion installeren vanaf gebrande dvd

na via app store lion gedownload te hebben heb ik voor de veiligheid eerst lion gebrand op een dvd.
    vervolgens bij installatie gaf hij aan:

This disk doesn’t use the GUID Partition Table scheme en ik moet vlg systeem m’n hdd selecteren; partitie tab ; volume sheme en daarna op options klikken…..maar wat daarna? partitie 1? wordt dan een schone installatie gedaan? dat wil ik nl NIET, wil slechts een upgrade.

wie kan mij hiermee helpen?

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Heb je het installatieprogramma direct gestart vanuit OS X, of probeer je op te starten vanaf de DVD?

Bijdrager
    SunKeeper

Als jouw partitieschema-indeling niet GUID is, zit er niets anders op dan toch te backuppen en formatteren.

Je kan dat namelijk niet veranderen als er partities op de schijf staan.

Op zich wel vreemd, standaard staan namelijk alle Macs daarop ingesteld.

Moderator
    Poezenbeest

Je kan je afvragen waarom je hem op dvd zou willen branden. De firmware van je computer is aangepast zodat je nu ook kan opstarten zonder werkende opstartschijf. Er is anmelijk een partitie aangemaakt op de interne schifj met een opstart- en installatieprogramma van Lion. Alleen in het ergste geval dat je interne HD het begeeft heb je een probleem, maar dan kan je altijd nog opstarten vanuit de firmware.

Dat was het kopje nut en noodzaak. Dan een antwoord op je vraag… Misschien kan deze pagina je verder helpen.

Bijdrager
    TheBigZ

Het is zeker handig om een Lion USB stick of DVD achter de hand te hebben.
    http://appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/
    http://appletips.nl/een-os-x-lion-installatie-dvd-maken/

Maar daar zit het probleem niet van de TS.

Weet je zeker dat je de goede partitie (op je HDD) hebt geselecteerd? Heb je soms toevallig ook ooit een Boot Camp partitie aangemaakt?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.