5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Lion: twee keer inloggen op MB ?

We hebben thuis een MB met verschillende gebruikers. Wanneer ik de MB open en wil inloggen, gaat dit in eerste instantie goed, maar dan opeens voordat mijn hele Desktop zichtbaar is draait het scherm weer terug naar het inlog scherm, en moet ik opnieuw mijn gegevens intoetsen. De tweede keer inloggen gaat prima. Even snel iets opzoeken is op deze manier niet erg praktisch, het duurt soms een paar minuten voor ik aan de slag kan.

Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt, en nog beter, hoe ik het voorkom? Het OS is 10.7.1.

Bijdrager
    macpro

Maak eens een nieuwe gebruiker aan en kijk of die ook dat probleem heeft.
    Zo ja, dan zit er iets niet goed in de OS X omgeving.
    Heeft die gebruiker dat niet, dan zit er iets niet goed in de instellingen van dat account.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat er iets mis is in mijn account, andere gebruikers hebben dit niet. Maar ja, wat?:confused:

Bijdrager
    macpro

In zo’n geval wantrouw ik de voorkeur bestanden van dat account.

Zorg dat je nog een extra gebruiker hebt en geef die de rechten om de computer te beheren.
    Dan heb je nog een achterdeurtje voordat het volgende niet helemaal volgens plan loopt.
    (En controleer je backup nog even.)

Open in de Finder jouw thuismap.
    Ga dan naar de map Bibliotheek.
    Dan de map Preferences.

Kopieer die hele map naar je bureaublad.

Selecteer dan alle bestanden die beginnen met com.apple. en gooi die weg.

Log uit en log opnieuw in.

Als dat werkt, dan kun je uit die kopie map één voor één bestanden terugzetten en telkens weer uit-/inloggen. Dan merk je vanzelf wel welk bestand de boel verziekt.
    Dat gooi je dan definitief weg.

Inactief
    Anoniem

Dat zijn een hoop pref files hoor :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.