10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Lion, Taal anders zetten na installatie.

Hallo,

Ik heb gister lion opnieuw geïnstalleerd.
    Maar nu heb ik hem op engels geïnstalleerd, maar daar kan ik absoluut niet aan wennen.
    Hoe kan ik de taal van het os nu weer terugzetten op nederlands??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

? -> Systeemvoorkeuren -> Taal en tekst -> Taal en dan wijst het zichzelf. Daarna even uit- en weer inloggen (of de computer opnieuw opstarten, of alle programma’s stoppen en weer aanzetten :)).

Bijdrager
    Nikita

Via Systeemvoorkeuren (System Preferences in jouw geval) > Taal en tekst (zal wel iets van Language and text zijn – in elk geval staat er een soort NAVO vlaggetje bij als icoon) > Tabje Language het Nederlands naar boven slepen en je systeem herstarten.

Bijdrager
    Ricardo95

Bedankt het is gelukt!!

Bijdrager
    csteelooper

En als je een log-in sreen hebt en dat óók in het Nederlands wil hebben: open Terminal en type:
    sudo languagesetup

Geef vervolgens je wachtwoord in.

Daarna krijg je een lijst met alle geïnstalleerde talen. Type het nummer dat voor Nederlands staat en druk Return. De volgende keer dat je Mac opnieuw wordt opgestart is de taal voor het inlogscherm weer Nederlands.

Deze stap hoef je uiteraard alleen te doen als je gebrúik maakt van een inlogscherm. Als je na opstarten direct je Desktop(/Bureaublad) ziet, is deze stap niet noodzakelijk.

Bijdrager
    Oppie

NAVO vlag? VN (UN) vlag!:lol:

versus:

Inactief
    Anoniem

:slant:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Voor iemand met als gebruikersnaam “THX-1138” vind ik dat nogal een vreemde vlag om hier te tonen …;)

Sleutelbeheerder
    Night

[offtopic]
    Ja…. wat is het volgende dat we kunnen verwachten?
    en
    [/offtopic]

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mag ik dan

voorstellen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.