14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    i93Jeffrey

Lion start telkens niet op.

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn MacBook Pro (2010) niet wil opstarten (om de 3 weken)
    Als ik dan mijn MacBook opstart dan krijg ik een Apple logo met een laadbalk (zie afbeelding) en na ongeveer 1 minuut valt ie uit (SSD, Mac OS X 10.7.2)

Vervolgens als ik de MacBook vanaf een harde schijf opstart heb ik dit probleem totaal niet (ook Mac OS X 10.7.2). Maar de SSD heeft dit wel! Ik kan de SSD ook niet herstellen in Disk Utility, alleen de SSD volledig wissen en Mac OS X opnieuw installeren werkt.

Waar kan het aan liggen? De SSD of is het een fout in Lion?

Alvast Bedankt!

Afbeelding:
    [IMG]http://i52.tinypic.com/2iw22py.jpg[/IMG]

Bijdrager
    Hansi2124

Dat lijkt op opstarten in Veilige modus. Wel vreemd dat hij daarna uitgaat.
    Lees dit topic eens als je bluetooth gebruikt.

Bijdrager
    i93Jeffrey

Het probleem is, dat ik mijn MacBook ook niet gewoon meer kan opstarten, dus alleen Veilige Modus!

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je het topic gelezen wat ik hierboven heb aangehaald?

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ja, maar ik kan er niks uithalen! Want ik kan mijn SSD ook niet herstellen helaas!

Bijdrager
    App-ie

Mensen, dit is geen opstarten in veilige modus. Dit is een diskcheck!
    Kortom je SSD is naar de …
    Trouwens een SSD werkt of hij werkt niet volgens mij. Dus dit is al vreemd dat ‘ie een diskcheck doet.
    Was het een Apple SSD of een ander merk. Stond TRIM support dan wel aan indien ander merk?

Bijdrager
    i93Jeffrey

Het is een OCZ Vertex 2 & is nog geen 7maanden oud! Beetje vreemd dus als ie nu al kapot is toch?

Bijdrager
    Hansi2124

Kan altijd. Kan zelfs binnen 1 dag….
    Ik had echter geen idee dat dat balkje inhoudt dat het een diskcheck zou zijn. Nog nooit gezien.

Bijdrager
    App-ie

Met SSD’s is het nog steeds een beetje je arm in de bek van een krokodil hangen. Check de OCZ forums maar ‘es. Je hebt trouwens drie jaar garantie en kunt ‘em dus gewoon omruilen bij OCZ Nederland.

Maar had je TRIM support wel aangezet? Gaat namelijk niet automatisch aan bij een non-Apple SSD en is superbelangrijk.

Bijdrager
    App-ie

@Hansi2124: Als OS X vanwege diskfouten niet kan opstarten zie je dat scherm dus. Er wordt getracht een reparatie te doen en als dat lukt vind je in je root disk meestal ook een lost+found map met de gerestaureerde probleemfile-tjes.

Niet dat dit me nou vaak overkomt gelukkig en het is een goed teken dat je het nog niet gezien hebt…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Hansi2124 op 24 oktober 2011

Ik had echter geen idee dat dat balkje inhoudt dat het een diskcheck zou zijn. Nog nooit gezien.

Je fout is begrijpelijk want tijdens een ‘echte’ safe-boot zie je die balk ook omdat ook dan de disk gecontroleerd wordt.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, dan begrijp ik dat balkje.:wink:

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ik heb de SSD eruit gehaald en een harde schijf ingezet, nu heb ik er geen last meer van.
    SSD zal ik opsturen voor reparatie!

Bijdrager
    Hansi2124

Onder garantie toch neem ik aan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.