5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    macpro

[Lion Server Profielbeheer] Twee computers vervangen elkaar telkens

Heb een nieuwe mini met OS X 10.7.2 server opgezet.
    In profielbeheer een aantal Macs toegevoegd, maar twee nieuwe iMacs geven problemen.
    Ik kan maar één van de twee in profielbeheer toevoegen.

iMac 1 toevoegen gaat zonder problemen. Vervolgens voeg ik iMac 2 toe en dan verdwijnt iMac 1 uit profielbeheer. Voeg ik dan iMac 1 weer toe, dan verdwijnt iMac 2. En zo gaat dat maar door.

Heb al gekeken naar serie nummers, mac adressen, UDIDs en andere identificerende zaken, maar die zijn allemaal verschillend. Zelfs de gebruikers die de Macs registreren in profielbeheer zijn anders.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    johnkeates

Zou je de logs erbij kunnen pakken op zowel de server als clients?

Heb je een testomgeving om het probleem te recreëren/dupliceren?

Heb je de clients al opnieuw geïnstalleerd?

Gebruik je een image?

Hoe zijn ze verbonden? (Kan vage/rotte ARP cache zijn als MAC adressen via de interface verkeerd worden gekoppeld aan IP’s – bijv. 1x MAC, 2x IP, en dan een client die de correcte MAC wel meestuurt die je in de GUI zit, maar dat op ARP niveau verkeerde MAC gebruikt wordt)

Bijdrager
    macpro

Ik denk dat ik inmiddels weet HOE het is ontstaan.
    Het zijn twee gloednieuwe iMacs en ik heb de eerste volledig ingericht zoals ik die wilde hebben.
    Vervolgens de tweede gestart en via de Migratie Assistent ALLES overgehaald van de eerste.
    Daarna de computernaam gewijzigd.

Er zit waarschijnlijk onder water dus iets dat op beide iMacs gelijk is, maar wat ik aan de buitenkant niet zie.

Heb je enig idee welke logs ik zou moeten bekijken?

Ik heb volgens mij nu twee alternatieven om het op te lossen:
    1. iMac 2 volledig wissen en opnieuw inrichten, maar dit keer zonder de Migraine Assistent.
    2. De profielbeheer database weggooien en opnieuw beginnen met profielbeheer.

Bijdrager
    Maurits

Had je voor of na de migratie de eerste iMac aan profiel beheer toegekend?
    (zo ja, dan verklaart dat het gedrag)
    voor je aan het herinstalleren slaat, koppel beide iMac’s eens los door ze vanuit het system preference pane ‘profiles’ te verwijderen.
    Dan zal de iMac (als het goed gaat) ook het bijbehorende info op de server verwijderen.
    Verwijder ook alle trust profilen enzo.
    Maak dan voor (minmaal 1 van de iMac’s maar misschien ook wel beide) de LKDC verwijderen en opnieuw maken. (daarvan weet ik dat die bij trusted binding aan LDAP problemen geven die hier op lijken)
    dat laatste kan door deze stappen te doen (die zijn rigoreus, maar je krijgt een schone LKDC en een schone system keychain)

sudo rm -fr /var/db/krb5kdc
    sudo rm -fr /etc/krb5. keytab
    sudo rm -fr /Library/System.keychain
    sudo /usr/libexec/configureLocalKDC

en voeg dan beide iMac’s weer eens toe, ik ben benieuwd of het nu lukt.

Bijdrager
    macpro

Helaasch, heb de 2e iMac al opnieuw geïnstalleerd. Dat was voor mij de snelste optie.
    En het heeft geholpen. Beide Macs zijn nu weer zichtbaar in profielbeheer en onafhankelijk van elkaar te beheren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.