5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Racketeers

Lion Server, bestandsdeling en lokale kopie

Ik zit er aan te denken om een server met Lion Server in te gaan richten. Eén van de zaken die ik graag voor elkaar zou krijgen is een dropbox achtige situatie waarbij er een lokale kopie van een bepaalde map op m’n MBP wordt bijgehouden die synchroniseert op het moment dat er iets veranderd ongeacht de lokatie, dus thuis over Lan, onderweg via internet en in real time.

Het alternatief is natuurlijk (iets als) Chronosync te gebruiken maar ik doe het liever zonder extra software indien mogelijk.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, zijn er dan tips of heeft iemand misschien een link naar een tutorial? Zelf kom ik via google niet verder dan de “normale server bestandsdeling”.

Dank

Bijdrager
    madcat

Je kan ook vpn instellen, zodat je altijd “op je netwerk zit”

Bijdrager
    MichMich

@Madcat: dat lijkt me niet ideaal. Dan heb je altijd te maken met de snelheid van je verbinding.

Bijdrager
    Bodevinaat

Bestandssynchronisatie is geen beschikbare functie in Lion Server. Ik gebruik zelf Chronosync om bepaalden mappen te syncen binnen Lion Server. Flexibel makkelijk en simpel.

Bijdrager
    Racketeers

VPN lijkt me ook los te staan van het al of niet een lokale kopie te hebben.

Chronosync is bruikbaar zoals ik al zei, ik hoopte op een oplossing zonder extra software.

Anyways…. ik zal ’s zien wat ik er mee ga doen,

Thanx!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.